Z
Třemešné do Osoblahy opět po roce vyjel na koleje parní vlak.
Letos měl kvůli koronaviru zpoždění. Navíc se slavnostní
zahájení muselo obejít bez parní lokomotivy Malý Štokr, která
měla mít premiéru po generální opravě, kterou hradil MS kraj.
Jaroslav
Kania (ANO),
náměstek hejtmana MS kraje: „Já věřím, že během 14 dnů,
tří týdnů se se ta závada podaří odstranit a nová lokomotiva
bude připravena pro tuto sezónu."
Letos
po cestě bylo představeno spoustu novinek. Například nově
zrekonstruovaná zastávka Amalín.
Zdeněk
Caisberger, donátor
a stavitel: „600
tisíc jsme do toho dali. Z původní dokumentace, co nám poskytl
starosta a vlastně podle toho jsme to dělali všechno, takže
vlastně mělo by to být autentické.“
Novinkou
je i nabíječka na elektrokola, kterou cyklisté najdou v Třemešné
David
Chovančík, Slezské zemské dráhy, o.p.s.: „Probíhaly
novinky i v soupravě . vybavili jsme ji dezinfekčními prostředky
díky firmě Chemservis EU, která věnovala 200 litrů dezinfekce.“
Novinkou
je i to, že ještě letos by měla začít rekonstrukce všech
nádražích budov na trati. A to díky dotaci z česko-polských
fondů.
Ludvík
Semerák,
ředitel
Slezských zemských drah: „To
znamená konkrétně Liptáň, Osoblaha, Koberno a Bohušov. Všechny
nádraží by měly vypadat tak, jako dneska vypadají Slezské
Rudoltice. Můžu prozradit, že je velice nadějná téměř
před podpisem relizace smlouvy.“
Osoblažská
úzkokolejka je výjimečná svou obloukovitostí. Na 20 kilometrech
má 102 oblouků mezi nimi i vůbec nejmenší oblouk v síti českých
železnic o poloměru pouhých 75 metrů.