Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Osoblažská úzkokolejka zahájila 16. sezónu s novinkami

Osoblažská úzkokolejka zahájila letošní sezónu. Původně měla slavnostně vyjet na trať z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy parní lokomotiva Malý Štokr. Zkomplikovala to ale technická závada na kotli.

Z Třemešné do Osoblahy opět po roce vyjel na koleje parní vlak. Letos měl kvůli koronaviru zpoždění. Navíc se slavnostní zahájení muselo obejít bez parní lokomotivy Malý Štokr, která měla mít premiéru po generální opravě, kterou hradil MS kraj.

Jaroslav Kania (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: „Já věřím, že během 14 dnů, tří týdnů se se ta závada podaří odstranit a nová lokomotiva bude připravena pro tuto sezónu."

Letos po cestě bylo představeno spoustu novinek. Například nově zrekonstruovaná zastávka Amalín.

Zdeněk Caisberger, donátor a stavitel: „600 tisíc jsme do toho dali. Z původní dokumentace, co nám poskytl starosta a vlastně podle toho jsme to dělali všechno, takže vlastně mělo by to být autentické.“

Novinkou je i nabíječka na elektrokola, kterou cyklisté najdou v Třemešné

David Chovančík, Slezské zemské dráhy, o.p.s.: „Probíhaly novinky i v soupravě . vybavili jsme ji dezinfekčními prostředky díky firmě Chemservis EU, která věnovala 200 litrů dezinfekce.“

Novinkou je i to, že ještě letos by měla začít rekonstrukce všech nádražích budov na trati. A to díky dotaci z česko-polských fondů.

Ludvík Semerák, ředitel Slezských zemských drah: „To znamená konkrétně Liptáň, Osoblaha, Koberno a Bohušov. Všechny nádraží by měly vypadat tak, jako dneska vypadají Slezské Rudoltice. Můžu prozradit, že je velice nadějná téměř před podpisem relizace smlouvy.“

Osoblažská úzkokolejka je výjimečná svou obloukovitostí. Na 20 kilometrech má 102 oblouků mezi nimi i vůbec nejmenší oblouk v síti českých železnic o poloměru pouhých 75 metrů.

Nahlásit chybu

K tématu


Nejčtenější zprávy