Kontrolní akce se konala 24. března. Policisté měřili rychlost automobilů jedoucích od Ostravy ve směru na Havířov. S radarem stáli v Šenově na mostě. O kus dále na hranici s Havířovem pak hlídky hříšníky zastavovaly a kasírovaly. Přesto, že se o měření lidé mezi sebou rychle informovali, dokázali policisté přistihnout několik desítek řidičů, kteří povolenou rychlost překročili. Na výběrčím stanovišti se auta doslova hromadila.
Anketa: “Samozřejmě, že mají právo měřit rychlost, to jim nikdo neupírá. V tomto případě si ale našli úsek, kde jim rozhodně nešlo o bezpečnost, ale jen o snadný zisk. Všichni vědí, že tady devadesátkou nejezdí ani policie. Ta cesta je připravená na 110 km/h. Kdyby se raději zaměřili na skutečné nešvary. Současně bych navrhoval, aby se v opačném směru na výjezdu z Havířova, kde jsou průjezdové radary rychlost zvýšila z 50 alespoň na 70 km/h.” Opatření v křižovatce splnilo smysl, nehody tam nejsou a zvýšení rychlosti by prospělo plynulosti provozu.”
Anketa: "Klidně ať na těch cestách stojí a zastavují auta furt a nepřetržitě. Ale místo rychlosti na bezpečné cestě, ať u řidičů kontrolují alkohol a drogy. To jsou skuteční zabijáci."
Bohužel, přes úpravy silnice i stavbu ochranného plotu před zvěří, zatím ke zvýšení rychlostního limitu nedošlo. Nehod se ale v kontrolovaném úseku skutečně mnoho nestává. Jak vyplývá z policejní statistiky, od roku 2020 se v místě stalo 9 nehod. Z toho bylo 5 srážek se zvěří, dvakrát o srážku s pevnou překážkou, tedy například sloupem, stromem nebo svodidly a jen ve dvou případech se jednalo o kolize dvou vozidel. V jednom případě, a to 21. června 2021, šlo o nehodu, kdy byl projíždějícím autem sražen řidič po vystoupení z porouchaného vozu.
Vedle Rudné ulice probíhaly kontroly také na dalších místech.
Soňa Štětínská, mluvčí Policie ČR: “Po dva dny se policisté zaměřili právě v rámci dvou speciálních kontrol na dodržování stanovené rychlosti jízdy. Samozřejmě se zajímali rovněž o další, se silničním provozem souvisejícím jednáním, a to u všech účastníků. Policisté zkontrolovali celkově více než tisíc vozidel a zjistili přes 420 přestupků. Asi nepřekvapí, že nejčastěji se jednalo o překročení povolené rychlosti jízdy, konkrétně 243 přestupků. Z dalších výsledků vybírám například, že 58 řidičů drželo při jízdě v ruce nebo jiným způsobem telefonní přístroj nebo jiné hovorové nebo záznamové zařízení. Za volant pod vlivem alkoholických nápojů usedli 3 řidiči. Bezpečnostní pásy či zádržný systém nebyly užity v 7 případech. Nevyhovující technický stav mělo 28 vozidel. Bez takzvané dálniční známky (tedy bez uhrazení časového poplatku) užilo zpoplatněný úsek komunikace 23 řidičů. Chodci se dopustili 4 a cyklisté 1 přestupku.”