Kraj nedávno například prezentoval první vodíkové kolo a intenzivně plánuje vodíkovou dopravu – autobusovou i železniční.
Jakub Unucka (ODS), 1. náměstek hejtmana MS kraje: „Všichni, kteří z našeho kraje odcházejí, tak kvůli životnímu prostředí. Pokudy ty autobusy budou na vodík a nebudou smrdět v těch městech, tak je to další krok ke zlepšení životního prostředí. Druhou věcí je, že EU uvalila další clo na naftu, takže ta nafta bude stát v roce 2030 mnohem více, než si umíme představit. Pokud kraj chce zachovat síť autobusů, tak nemůže sázet na naftu, ale na vodík.“
Výjimečné postavení MS kraje ve vývoji vodíkových technologií potvrdil i zástupce ministerstva životního prostředí.
Tomáš Tesař, náměstek ministra ŽP: „MS kraj a jeho průmyslový a odborný potenciál věřím, že bude zhodnocen, co se týká vodíkových technologií a mohu potvrdit, že je lídrem.“
Dobrá zpráva ohledně vodíku přišla z ostravského výzkumného centra ENET.
Stanislav Mišák, ředitel ENET: „Má role na této konferenci je představit konkrétní řešení, které by mělo pomoci vyrábět vodík, nejen ten zelený, tzn. využíváme nové technologie, plazmatické technologie a chceme ukázat světu, co dokážeme.“
Podle aktuálních odhadů by náš kraj měl mít v roce 2030 veškerou autobusovou dopravu na vodík a železnici elektrickou a vodíkovou.