Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

České dráhy vypraví přes Ostravu v roce 2024 více spojů do Polska i nové vlakové soupravy

Celý MS kraj |

V mezinárodním jízdním řádu Českých drah pro rok 2024 se rozšíří nabídka spojů k našim sousedům. V plánu je více spojů do Polska, četnější bude spojení z Moravy do Vídně a častěji pojede druhý pár vlaků Praha – Vídeň přes Tábor a změny se dotknou noční dopravy. V průběhu roku 2024 je plánované nasazení prvních nových netrakčních jednotek ComfortJet. To umožní vyřadit  z vlaků dálkové dopravy další starší osobní vozy.

Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah: "Ve spolupráci s objednavateli a našimi zahraničními partnery v jízdním řádu 2024 rozšíříme nabídku mezistátních vlaků, abychom zajistili rozvoj obchodních vztahů a podpořili mezinárodní turistiku udržitelnou a ekologickou dopravou. Doplníme spojení do Polska přes Bohumín o další dva vlaky, jeden do Krakova a jeden do Vratislavi, na které o rok později naváže další rozšíření nabídky o čtyři páry nových vlaků Praha – Gdyně přes polskou Vratislav. Naší vizí je nabízet v budoucnosti i další nové spoje například do dánské Kodaně nebo na jih Rakouska do Klagenfurtu a Villachu, odkud je možné pokračovat do Itálie, Slovinska nebo Chorvatska. Budeme také pokračovat v obnově souprav pro dálkové vlaky a chceme nasadit první jednotky ComfortJet."
Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu: "ComfortJety chceme nasadit v rámci zkušebního provozu s cestujícími nejprve na spoje mezi Prahou a Ostravou a z Ostravy přes Prahu do Františkových Lázní. Ve druhé fázi plánujeme jejich provoz na spojích Berliner z Prahy do Berlína, což by mohlo být už během roku 2024. Záležet bude na dodání potřebného počtu vlaků a dodání nezbytných schválení výrobním konsorciem Siemens – Škoda. ComfortJety budeme provozovat nejprve v přechodném řazení bez řídicích vozů a doplněné o klasické restaurační vozy. Díky nasazení desítek úplně nových vozů v dálkové dopravě začneme vyřazovat větší počet starších osobních vozů také v tomto segmentu dopravy. V rychlících a dalších dálkových vlacích je nahradíme moderními klimatizovanými vozy klasické stavby se službami, jako jsou palubní Wi-Fi nebo elektrické zásuvky pro napájení cestovní elektroniky."

Vozy typu UIC-Y však ještě zůstanou k dispozici jako záloha a pro posilování pravidelných vlaků nebo pro sezónní dopravu.

Polsko

Rozšířena bude nabídka spojení do Polska přes Bohumín o dva páry nových spojů. Jeden pár vlaků představuje spoj EC Danubius Wien – Břeclav – Bohumín – Kraków a zpět, který doplní nabídku spojení mezi Rakouskem a Polskem po hlavní trase přes Břeclav, Hodonín, Otrokovice, Přerov, Hranice na Moravě a Ostravu. Ve směru do Polska pojede v odpoledních hodinách a ve směru do Rakouska dopoledne.

Druhý pár nových vlaků pojede v trase Bohumín (19:35) – Wroclaw (21:30/6:25) – Bohumín (8:25), bude navazovat na vlak EC Danubius a zajistí přepravu přímého vozu do / z Wroclavi z / do Vídně přes střední a jižní Moravu.

Na území Polska dochází ke zkrácení cestovních časů některých spojů v řádu až desítek minut. Díky tomu se zkracuje cestovní doba vybraných vlaků mezi českými městy a Varšavou, Krakovem či Gdaňskem.

Od jízdního řádu 2025 (začíná v prosinci 2024) se pak připravuje další rozšíření spojení mezi Českem a Polskem o čtyři páry vlaků EC v trase Praha – Letohrad – Wroclaw – Gdynia.

Vnitrostátní dálková doprava

Ve vnitrostátní dálkové dopravě nedochází k významným změnám v časech odjezdů a příjezdů, v délce jízdy, v trasách ani v řazení vlaků. Změny jsou menšího rozsahu a cestující se konkrétní údaje u svého spoje dozví po zveřejnění finální podoby nového jízdního řádu např. při vyhledání spoje v aplikaci Můj vlak nebo na webu Českých drah.

Největší novinkou bude během roku 2024 nasazení jednotek ComfortJet do zkušebního provozu s cestujícími na vybrané spoje InterCity mezi Prahou a Ostravskem a na pár vlaků Bohumín – Praha – Františkovy Lázně. Jednotky budou v dočasném řazení bez řídicího vozu. Restaurační vůz bude k soupravám připojen a půjde o vůz klasické stavby ze stávajícího parku Českých drah. V souvislosti s uvedením desítek nových vozů ComfotJet do provozu bude pokračovat postupné vyřazení starších vozů a jejich náhrady modernějšími typy s klimatizací, Wi-Fi a dalším vybavením, které budou uvolněny z linek provozovaných jednotkami ComfortJet.

Změny v jízdních řádech dálkových spojů budou pouze drobného rozsahu a reagují na probíhající modernizaci tratí a výluky, dokončení některých investic a na trasy dalších spojů včetně vlaků regionální dopravy. Dojde tak například k mírnému zkrácení cestovních časů vlaků SC Pendolino z Ostravy-Svinova do Prahy hl.n. o zhruba 12 minut na 3 hod. 1 min. O dvě, resp. čtyři minuty na 1 hod. 38 minut se zkrátí cestovní doba mezi Prahou a Českými Budějovicemi a naopak mezi Prahou a Plzní se kvůli modernizaci dalších úseků koridoru kolem Berounky prodlouží jízdní doby. Např. u vlaků InterCity to bude o 5, resp. 8 minut na 1 hod. 23 min. v obou směrech.

Z větších úprav jde např. o obnovení ranního přímého spojení Karlových Varů s Ostravskem vlakem SC Pendolino, který bude odjíždět z Karlových Varů v 5:48 hod. a do Ostravy hl.n. přijede ve 12:44 hod.

Slovensko

Ve směru na Slovensko nedochází aktuálně k žádným podstatným změnám v nabídce spojů.

Německo

Díky přesměrování vlaků z letošní odklonové trasy přes Falkenberg/Elster na kmenovou hlavní trať Dresdnerbahn přes Elsterwerdu dojde ke zrychlení vlaků mezi Drážďany a Berlínem. Díky tomu se zkrátí cestovní časy mezi Prahou a Berlínem o 15, resp. 18 minut a cestovní časy se vrátí na 4 hod. 18 min, resp. 4 hod. 19 min. 

V průběhu jízdního řádu 2024 by mělo dojít k nasazení prvních jednotek ComfortJet v dočasném řazení na vlaky Berliner. Jednotky budou doplněny o restaurační vůz klasické stavby. 

Přibližně od poloviny srpna do konce jízdního řádu 2024 bude kvůli rozsáhlé výluce uzavřena trať Berlin – Hamburg a všechny spoje Berliner ukončí svou jízdu v Berlíně. Pro další cestu do Hamburku, Kielu a dalších míst na severu země bude v tomto období nutné v Berlíně přestup na vnitrostátní spoje DB. Obnovení přímého spojení na sever Německa se plánuje znovu v jízdním řádu 2025. 

V případě linky Západní expres München – Praha dochází na území Německa mezi Mnichovem a Schwandorfem k rozdělení spoje München – Praha / Hof na dva samostatné vlaky München – Praha a München – Hof. Rozdělení obou linek by mělo přispět k vyšší spolehlivosti a pravidelnosti linky München – Praha.

Rakousko

Spoj EC Danubius Kraków – Wien – Kraków doplňuje nabídku přímého spojení ze severní a střední Moravy do Vídně a zpět. V jízdním řádu 2024 bude mít Ostrava s Vídní spojení už 5 páry denních vlaků s cestovní dobou mezi oběma aglomeracemi pod 3 hodiny. Díky četným přípojům z vídeňského hlavního nádraží na letiště Schwechat získává Ostrava také kvalitní a četné spojení k leteckým spojům startujícím z rakouské metropole. Díky přípojům ve Vídni na velké množství spojů railjet ÖBB získává Ostravsko také rychlé a časté spojení vlakem např. do Grazu, Villachu, Salzburgu, Mnichova nebo Curychu s přestupem v rakouské metropoli.

Rozšiřuje se dosavadní provoz vlaků Silva Nortica Praha – Tábor – Gmünd (NÖ) – Wien o pár vlaků v pracovní dny, který odjíždí z Prahy ve tři čtvrtě na osm ráno a do Vídně přijede po 13. hodině a opačným směrem pojede kolem třetí odpoledne a do Prahy přijede po osmé večer. V současnosti jezdí tento vlak pouze o víkendech.

Noční doprava

České dráhy v kooperaci se zahraničními partnery nabídnou v jízdním řádu 2024 stabilní rozsah noční dopravy. Praha bude mít přímé noční spojení s Curychem (přes Innsbruck i přes Basilej), Krakovem a Varšavou, severním a východním Slovenskem (např. Poprad, Košice), s Bratislavou a Budapeští.

kde dochází k sestavě nočních vlaků a přeřazení přímých lůžkových a lehátkových vozů. České dráhy se tak budou podílet na provozu vlaků EuroNight Chopin Warszawa – München v úseku Bohumín – Břeclav a nighjet Graz – Berlin v úseku Břeclav – Děčín včetně provozu různých přímých vozů např. Warszawa – Budapest nebo Berlin – Budapest. Spoj nightjet Graz – Berlin v novém jízdním řádu nepojede přes Moravu, ale nově bude veden přes Brno a Prahu. Vlak EuroNight Chopin jede v nové trase Warszawa – Wien – München.


Nahlásit chybu


K tématu

Další úzkorozchodná lokomotiva se po více než čtyřech letech vrátila na Osoblažku

4. března 2024 17:19 | Celý MS kraj | Jiří Cileček

Motorová lokomotiva 705.914 byla v těchto dnech po opravě u společnosti CZ LOKO přepravena domů na úzkorozchodnou dráhu Třemešná ve Slezsku – Osoblaha. Na Osoblažce bude dodavatel pokračovat ve zprovoznění lokomotiv přímo na úzkorozchodné dráze.

Seniortaxi má ve Frýdku-Místku nového dopravce, podmínky pro klienty se nemění

Seniortaxi je ve Frýdku-Místku stále oblíbenější služba. Měsíčně ji využije na 400 zájemců. Od letošního roku jezdí po městě nový poskytovatel. Pro občany se nic nemění, jen si budou zvykat na nové řidiče. Zároveň je ale potřeba, aby měli vždy u sebe průkazky, které je opravňují k přepravě.

Modernizovaná mašina pro osoblažskou úzkokolejku nastartovala motor

22. února 2024 17:03 | Celý MS kraj | Jiří Cileček

Kompletní oprava a modernizace úzkorozchodné mašinky 705.914-0 dosáhla významného milníku. V uplynulých týdnech došlo v dílnách v Kutné Hoře k prvnímu nastartování motoru. V dalších dnech pak probíhaly práce na lokomotivě s funkčním motorem, především přesné seřízení výkonu motoru, což se provádí na tzv. suchém odporníku.


Rotariáni a dobrovolníci vyvezli na Lysou horu několik vozíčkářů

Rotariáni z Ostravy, Opavy, Frýdku-Místku a Kopřivnice zorganizovali další akci, při které na vrchol Lysé hory vyvezli vozíčkáře, kteří by se tam sami dostali jen stěží. Některé týmy to vzaly sportovně, jiné jako příjemnou procházku.

V Porubě byla otevřena nová budova ekonomické fakulty Vysoké školy báňské

Ekonomická fakulta Vysoké školy báňské má novou budovu. Byla postavena přímo v areálu univerzitního kampusu v Ostravě-Porubě, což studentům i pedagogům přinese řadu výhod. Fakulta původně sídlila v centru Ostravy.

Velkolepé Havířovské slavnosti, hlavní hvězdou byl Bryan Adams

Na 45 tisíc lidí navštívilo během pátku a soboty letošní Havířovské slavnosti. Celkem se na hlavní scéně vystřídalo třináct zpěváků a kapel. Hlavní hvězdou byl pak legendární Bryan Adams.

Dny rodin na hradě Sovinci podpořily začleňování dětí do rodin a pěstounskou péči o ně

Včera 13:53 | Celý MS kraj | Karel Soukop

Již potřetí se na hradě Sovinci u Rýmařova konala akce Dny rodin. Je zaměřená na podporu začleňování děti, které neměly to štěstí vyrůstat ve vlastní rodině. Cílem je zejména zabránit umísťování dětí do ústavní péče a podpořit všechny formy pěstounské péče o ně.

Ostravské Krásné Pole slavilo 600 let od první písemné zmínky o obci

Ostravský obvod Krásné Pole oslavil 600 let od své první písemné zmínky. Připraven byl bohatý program pro děti a dospělé. Obvodu také přišla pogratulovat řada významných hostů.

Učitel z Havířova se zpovídá z vybrždění autobusu, kde se zranilo několik lidí

Včera 11:37 | Celý MS kraj | Libor Běčák

Před senátem Okresního soudu v Havířově stanul Daniel P., který je obžalovaný z vybrždění linkového autobusu. Po jeho nečekaném manévru se zranilo několik cestujících a někteří se dodnes léčí.

Pobočka domova pro seniory ve Frýdku-Místku má po rekonstrukci a už se postupně vybavuje

Stavební práce na rekonstrukci pobočky domova pro seniory Frýdek-Místek ve Školské ulici už jsou hotové. Nyní probíhají poslední drobné dokončovací úpravy a začalo vybavování pokojů a pracovišť. K otevření domova dojde až po novém roce, protože bude převeden na novou službu Domov se zvláštním režimem.

Slavnost byla v duchu světových Novojičíňáků, pouličním uměním a průvodem ožila i Divadelní ulice

Město prožilo 29. slavnost. Pod názvem “Nový Jičín ve světě a svět v Novém Jičíně” se odehrál dvoudenní festival, který v sobě pojí historii, umění a zábavu. Novinkou letošního ročníku bylo zapojení Divadelní ulice a průvod s alegorickými vozy.

Světové krasobruslařské naděje se představily v Ostravě

V Ostravě se konal krasobruslařský svátek. Na ledě Ostravar Arény se představili reprezentanti z 38 zemí, kteří soupeřili na jednom ze sedmi závodů prestižní celosvětové série Junior Grand Prix.

Policejní majáček preventivně “blikal” ve studénecké škole

Září je měsícem, kdy do škol zamířila i Policie České republiky, respektive její preventisté s programem “Majáček - policejní rádce nejmenších.” Na různé rizikové situace upozorňoval děti i ve škole na ulici Sjednocení ve Studénce.

Dostupnost zdravotnictví není jak by měla být, tvrdí lídr hnutí Přísaha Petr Gřes

Hnutí Přísaha chce zlepšit zdravotní a sociální péči v MS kraji především navýšením peněz i dotačních. Lídr P. Gřes se chce zaměřit také na paliativní péči, kterou vnímá jako nedostatečnou.

Moravskoslezský kraj postaví v Klimkovicích a Rychvaldě další kruhové objezdy

Včera 17:39 | Celý MS kraj | Jiří Cileček

Moravskoslezský kraj se dohodl s obcemi Klimkovice a Rychvald na výstavbě nových okružních křižovatek. Díky nim se zvýší bezpečnost dopravy a plynulost silničního provozu. Další memorandum kraj uzavřel s obcemi Šenov, Vratimov a Václavovice. Společně plánují vybudování přeložky místní silnice, ta nahradí stávající železniční přejezd, který bude rušit Správa železnic.

Preventivní zubní prohlídky, jsou pro tento režim téměř sci-fi, tvrdí Ondřej Hetmánek, lídr Moravanů

Dostupnost lékařské péče v MS kraji podle Ondřeje Hetmánka (Moravané) klesá a jde od desíti k pěti. Moravané chtějí prosadit, aby se do zdravotnictví v kraji více investovalo.

Chceme zabránit privatizaci krajských nemocnic, tvrdí Petr Gawlas, lídr koalice ČSSD A NEZÁVISLÉ OSOBNOSTI

Koalice ČSSD A NEZÁVISLÉ OSOBNOSTI nepřipustí případnou privatizaci krajských nemocnic. Podle lídra Gawlase by se pak z těchto zařízení staly odborné kliniky, které budou přínosné pro majitele, ale ne pro občany.

Smíšené páry profesionálních a amatérských tanečníků soutěžily v Gongu

Taneční soutěž párů tvořených profesionálními a amatérskými tanečníky se konala v neděli 8. září v Gongu v Dolních Vítkovicích.

České dráhy vypraví přes Ostravu v roce 2024 více spojů do Polska i nové vlakové soupravy
Vydáno 23. září 2023 9:11, Celý MS kraj, Jiří Cileček
V mezinárodním jízdním řádu Českých drah pro rok 2024 se rozšíří nabídka spojů k našim sousedům. V plánu je více spojů do Polska, četnější bude spojení z Moravy do Vídně a častěji pojede druhý pár vlaků Praha – Vídeň přes Tábor a změny se dotknou noční dopravy. V průběhu roku 2024 je plánované nasazení prvních nových netrakčních jednotek ComfortJet. To umožní vyřadit  z vlaků dálkové dopravy další starší osobní vozy.

zdroj foto: České dráhy

Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah: "Ve spolupráci s objednavateli a našimi zahraničními partnery v jízdním řádu 2024 rozšíříme nabídku mezistátních vlaků, abychom zajistili rozvoj obchodních vztahů a podpořili mezinárodní turistiku udržitelnou a ekologickou dopravou. Doplníme spojení do Polska přes Bohumín o další dva vlaky, jeden do Krakova a jeden do Vratislavi, na které o rok později naváže další rozšíření nabídky o čtyři páry nových vlaků Praha – Gdyně přes polskou Vratislav. Naší vizí je nabízet v budoucnosti i další nové spoje například do dánské Kodaně nebo na jih Rakouska do Klagenfurtu a Villachu, odkud je možné pokračovat do Itálie, Slovinska nebo Chorvatska. Budeme také pokračovat v obnově souprav pro dálkové vlaky a chceme nasadit první jednotky ComfortJet."
Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu: "ComfortJety chceme nasadit v rámci zkušebního provozu s cestujícími nejprve na spoje mezi Prahou a Ostravou a z Ostravy přes Prahu do Františkových Lázní. Ve druhé fázi plánujeme jejich provoz na spojích Berliner z Prahy do Berlína, což by mohlo být už během roku 2024. Záležet bude na dodání potřebného počtu vlaků a dodání nezbytných schválení výrobním konsorciem Siemens – Škoda. ComfortJety budeme provozovat nejprve v přechodném řazení bez řídicích vozů a doplněné o klasické restaurační vozy. Díky nasazení desítek úplně nových vozů v dálkové dopravě začneme vyřazovat větší počet starších osobních vozů také v tomto segmentu dopravy. V rychlících a dalších dálkových vlacích je nahradíme moderními klimatizovanými vozy klasické stavby se službami, jako jsou palubní Wi-Fi nebo elektrické zásuvky pro napájení cestovní elektroniky."

Vozy typu UIC-Y však ještě zůstanou k dispozici jako záloha a pro posilování pravidelných vlaků nebo pro sezónní dopravu.

Polsko

Rozšířena bude nabídka spojení do Polska přes Bohumín o dva páry nových spojů. Jeden pár vlaků představuje spoj EC Danubius Wien – Břeclav – Bohumín – Kraków a zpět, který doplní nabídku spojení mezi Rakouskem a Polskem po hlavní trase přes Břeclav, Hodonín, Otrokovice, Přerov, Hranice na Moravě a Ostravu. Ve směru do Polska pojede v odpoledních hodinách a ve směru do Rakouska dopoledne.

Druhý pár nových vlaků pojede v trase Bohumín (19:35) – Wroclaw (21:30/6:25) – Bohumín (8:25), bude navazovat na vlak EC Danubius a zajistí přepravu přímého vozu do / z Wroclavi z / do Vídně přes střední a jižní Moravu.

Na území Polska dochází ke zkrácení cestovních časů některých spojů v řádu až desítek minut. Díky tomu se zkracuje cestovní doba vybraných vlaků mezi českými městy a Varšavou, Krakovem či Gdaňskem.

Od jízdního řádu 2025 (začíná v prosinci 2024) se pak připravuje další rozšíření spojení mezi Českem a Polskem o čtyři páry vlaků EC v trase Praha – Letohrad – Wroclaw – Gdynia.

Vnitrostátní dálková doprava

Ve vnitrostátní dálkové dopravě nedochází k významným změnám v časech odjezdů a příjezdů, v délce jízdy, v trasách ani v řazení vlaků. Změny jsou menšího rozsahu a cestující se konkrétní údaje u svého spoje dozví po zveřejnění finální podoby nového jízdního řádu např. při vyhledání spoje v aplikaci Můj vlak nebo na webu Českých drah.

Největší novinkou bude během roku 2024 nasazení jednotek ComfortJet do zkušebního provozu s cestujícími na vybrané spoje InterCity mezi Prahou a Ostravskem a na pár vlaků Bohumín – Praha – Františkovy Lázně. Jednotky budou v dočasném řazení bez řídicího vozu. Restaurační vůz bude k soupravám připojen a půjde o vůz klasické stavby ze stávajícího parku Českých drah. V souvislosti s uvedením desítek nových vozů ComfotJet do provozu bude pokračovat postupné vyřazení starších vozů a jejich náhrady modernějšími typy s klimatizací, Wi-Fi a dalším vybavením, které budou uvolněny z linek provozovaných jednotkami ComfortJet.

Změny v jízdních řádech dálkových spojů budou pouze drobného rozsahu a reagují na probíhající modernizaci tratí a výluky, dokončení některých investic a na trasy dalších spojů včetně vlaků regionální dopravy. Dojde tak například k mírnému zkrácení cestovních časů vlaků SC Pendolino z Ostravy-Svinova do Prahy hl.n. o zhruba 12 minut na 3 hod. 1 min. O dvě, resp. čtyři minuty na 1 hod. 38 minut se zkrátí cestovní doba mezi Prahou a Českými Budějovicemi a naopak mezi Prahou a Plzní se kvůli modernizaci dalších úseků koridoru kolem Berounky prodlouží jízdní doby. Např. u vlaků InterCity to bude o 5, resp. 8 minut na 1 hod. 23 min. v obou směrech.

Z větších úprav jde např. o obnovení ranního přímého spojení Karlových Varů s Ostravskem vlakem SC Pendolino, který bude odjíždět z Karlových Varů v 5:48 hod. a do Ostravy hl.n. přijede ve 12:44 hod.

Slovensko

Ve směru na Slovensko nedochází aktuálně k žádným podstatným změnám v nabídce spojů.

Německo

Díky přesměrování vlaků z letošní odklonové trasy přes Falkenberg/Elster na kmenovou hlavní trať Dresdnerbahn přes Elsterwerdu dojde ke zrychlení vlaků mezi Drážďany a Berlínem. Díky tomu se zkrátí cestovní časy mezi Prahou a Berlínem o 15, resp. 18 minut a cestovní časy se vrátí na 4 hod. 18 min, resp. 4 hod. 19 min. 

V průběhu jízdního řádu 2024 by mělo dojít k nasazení prvních jednotek ComfortJet v dočasném řazení na vlaky Berliner. Jednotky budou doplněny o restaurační vůz klasické stavby. 

Přibližně od poloviny srpna do konce jízdního řádu 2024 bude kvůli rozsáhlé výluce uzavřena trať Berlin – Hamburg a všechny spoje Berliner ukončí svou jízdu v Berlíně. Pro další cestu do Hamburku, Kielu a dalších míst na severu země bude v tomto období nutné v Berlíně přestup na vnitrostátní spoje DB. Obnovení přímého spojení na sever Německa se plánuje znovu v jízdním řádu 2025. 

V případě linky Západní expres München – Praha dochází na území Německa mezi Mnichovem a Schwandorfem k rozdělení spoje München – Praha / Hof na dva samostatné vlaky München – Praha a München – Hof. Rozdělení obou linek by mělo přispět k vyšší spolehlivosti a pravidelnosti linky München – Praha.

Rakousko

Spoj EC Danubius Kraków – Wien – Kraków doplňuje nabídku přímého spojení ze severní a střední Moravy do Vídně a zpět. V jízdním řádu 2024 bude mít Ostrava s Vídní spojení už 5 páry denních vlaků s cestovní dobou mezi oběma aglomeracemi pod 3 hodiny. Díky četným přípojům z vídeňského hlavního nádraží na letiště Schwechat získává Ostrava také kvalitní a četné spojení k leteckým spojům startujícím z rakouské metropole. Díky přípojům ve Vídni na velké množství spojů railjet ÖBB získává Ostravsko také rychlé a časté spojení vlakem např. do Grazu, Villachu, Salzburgu, Mnichova nebo Curychu s přestupem v rakouské metropoli.

Rozšiřuje se dosavadní provoz vlaků Silva Nortica Praha – Tábor – Gmünd (NÖ) – Wien o pár vlaků v pracovní dny, který odjíždí z Prahy ve tři čtvrtě na osm ráno a do Vídně přijede po 13. hodině a opačným směrem pojede kolem třetí odpoledne a do Prahy přijede po osmé večer. V současnosti jezdí tento vlak pouze o víkendech.

Noční doprava

České dráhy v kooperaci se zahraničními partnery nabídnou v jízdním řádu 2024 stabilní rozsah noční dopravy. Praha bude mít přímé noční spojení s Curychem (přes Innsbruck i přes Basilej), Krakovem a Varšavou, severním a východním Slovenskem (např. Poprad, Košice), s Bratislavou a Budapeští.

kde dochází k sestavě nočních vlaků a přeřazení přímých lůžkových a lehátkových vozů. České dráhy se tak budou podílet na provozu vlaků EuroNight Chopin Warszawa – München v úseku Bohumín – Břeclav a nighjet Graz – Berlin v úseku Břeclav – Děčín včetně provozu různých přímých vozů např. Warszawa – Budapest nebo Berlin – Budapest. Spoj nightjet Graz – Berlin v novém jízdním řádu nepojede přes Moravu, ale nově bude veden přes Brno a Prahu. Vlak EuroNight Chopin jede v nové trase Warszawa – Wien – München.


Zdroj: https://polar.cz/zpravy/moravskoslezsky-kraj/cely-ms-kraj/11000039262/ceske-drahy-vypravi-pres-ostravu-v-roce-2024-vice-spoju-do-polska-i-nove-vlakove-soupravy