Rodinné firmy jsou základem hospodářství každého státu, Českou republiku nevyjímaje. Každé setkání rodinných firem má konkrétní téma.
David Krajíček, zakladatel platformy Family Business Week: „Dnes tím tématem je nástupnictví a rodinná ústava a kontinuita toho rodinného podnikání a podpora té komunity rodin, které podnikají v tom regionu, aby se poznali, aby nasdíleli zkušenosti, aby se pobavili o tom, co je trápí, kde si můžou pomoct a abychom přinesli nějaké řešení a nějaké zkušenosti na ta témata, která řeší každodenně a jsou opravdu velkou výzvou. A druhým tématem, které dnes řešíme a to řešíme v každém regionu, je to, jak se těm rodinám a těm firmám podniká v tom kraji, kde jsou. Jakým způsobem oni také přispívají k tomu, aby prosperoval ten kraj, aby se tady žilo dobře.“
Šárka Vilamová (ANO), náměstkyně hejtmana MS kraje: „Rodinné firmy jsou významné především tím, že jde o subjekt podnikatelského prostředí, který bývá většinou loajálnější vůči regionu, ve kterém podnikají, protože většinou se jedná o tradiční firmy, které jsou vázány nějakou rodinnou tradicí, případně nějakou řemeslnou tradicí. A tudíž my to vnímáme v rámci Moravskoslezského kraje tak, že tyto firmy určitým způsobem stabilizují to podnikatelské prostředí. Nestává se, že tyto firmy zaměří na nějaký konkrétní dotační titul nebo pobídku, tu v podstatě zrealizují a následně odcházejí, ale většinou tyto firmy v regionu zůstávají a tím pádem tvoří vhodný potenciál pro podnikání.“
Příkladem úspěšné rodinné firmy v našem kraji může být ostravská společnost CarTec, kterou spolu vede otec s dcerou.
Karel Kadlec, majitel, CarTec Group: „Já jsem podnikal i s manželkou, ale po rozvodu jsme se rozešli i po té podnikatelské stránce. S dětmi je to zajímavé, protože role otce a zároveň toho šéfa a toho, který předává tu firmu nebo předává zkušenosti, je rozdílná, ale o to je to takové zajímavější.“
Karin Kadlecová, výkonná ředitelka, CarTec Ostrava: „Někdy to je výhoda a někdy to je nevýhoda. Ta výhoda je, že pořád mám takový ten ochranný štít, i když v rámci té rodiny je člověk třeba více přísný na toho rodinného příslušníka, než by byl na toho externího pracovníka, ale pořád je kolem mě takový nějaký ochranný štít a máme k sobě samozřejmě blíže a může docházet k lepšímu předávání těch zkušeností. A ta nevýhoda je, že pořád řešíme práci, řešíme, když se potkáme mimo práci, řešíme práci v práci, řešíme práci, takže je to taková lehčí nevýhoda, ale snažíme se z toho udělat výhodu.“
Dalším příkladem úspěšné rodinné firmy v našem kraji je například frýdecko-místecká Marlenka.