Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Beseda s Pavlem Halou o bezpečnosti na železničních přejezdech

Celý MS kraj |

S Pavlem Halou, vedoucím oddělení komunikace Správy železniční dopravní cesty, jsme diskutovali o bezpečnosti na železničních přejezdech.

TV Polar: Kolik máme v MS kraji železničních přejezdů?

Pavel Hala, vedoucí odd. komunikace Správy železniční dopravní cesty: "V MS kraji eviduje Správa železnic celkem 646 železničních přejezdů, jen pro dokreslení, v celé ČR evidujeme 8282 přejezdů."

TV Polar: Jak jsou chráněny přejezdy?

PH: "Máme přibližně třetinu železničních přejezdů chráněných světelným výstražníkem, někde doplněným závorami, jinak je každý železniční přejezd chráněný vyhláškou, všichni účastníci jsou si toho vědomi a přistupují na tato pravidla tím, že absolvují autoškolu a dostanou řidičský průkaz."

TV Polar: Jak se vám daří snižovat nepříznivé bilanční číslo dopravních nehod na přejezdech?

PH: "Paradoxem je, že v drtivé většině tragických dopravních nehod, také podle údajů drážní inspekce ČR, dochází na přejezdech s vyšším stupněm zabezpečení. Na přejezdech, které jsou frekventované, tak v rámci fondu, který máme od roku 2004 garantovaný ve výši asi 150 milionů ročně, zvyšujeme bezpečnost. To znamená, že osazujeme železniční přejezdy novým způsobem zabezpečení a zvyšujeme tímto bezpečnost. Po vzoru moderních železničních infrastuktur v evropských zemích, jako například ve Velké Británii apod. se Správa železniční dopravní cesty zapojila do mezinárodního projektu Salkat. Jedná se o projekt EU, ale zapojili se do něj - Izrael, Austálie, Kanada apod., takže se jedná o mezinárodní projekt, který je zaměřen na koordinaci silničního a železničního sektoru. Projekt se zaměřuje především na prevenci, to znamená na eliminaci nebezpečného chování některých účastníků silničního provozu na železničních přejezdech. Jedná se o celoroční kampaň. Dnes budeme představovat propagační film, který je určen pro autoškoly, protože tam vidíme cílovou skupinu a největší potenciální nebezpečí. Je určen také široké veřejnosti a bude ke stažení na portálu Správy železniční dopravní cesty."

Když se vrátíme k železničním přejezdům, v loňkém roce jste je očíslovali, proč?

PH: "Očíslování přejzdů je jedna z pomůcek, která přispívá k rychlé indentifikaci železničního přejezdu, na které se například stane dopravní nehoda. Očíslovaný přejezd je jednoduchou pomůckou, jak na linku 112 dát vědět o jaký přejezd se jedná."

Nahlásit chybu


ON-LINE: Povodně v Moravskoslezském kraji ustoupily, obnova postižených oblastí ale bude trvat dlouho

Včera 23:08, vydáno 13. září 2024 12:25 | Celý MS kraj | Jiří Cileček

Moravskoslezský kraj se potýká s následky ničivých povodní. Situace se sice uklidňuje, ale mnoho lidí stále řeší problémy s bydlením a zničeným majetkem, stejně jako firmy, samosprávy a instituce v regionu. V tomto infoservisu přinášíme na jednom místě aktuální informace, fotografie, reakce politiků i osobností Moravskoslezského kraje.

V Malých Hošticích voda zatopila přes 50 domů. Někteří lidé odmítli evakuaci, aby zachránili co se dá

Včera 20:20 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Teď se podíváme do Malých Hoštic, kde voda zaplavila více než 50 rodinných domů.

Hasiči dále pokračují v odčerpávání vody ze zaplavených území a nasazují další čerpadla

Včera 22:07 | Celý MS kraj | Libor Běčák

Na nejrůznějších místech, která byla v Moravskoslezském kraji postižena záplavami, pokračují hasiči v odčerpávání vody. Většinou používají klasická čerpadla, někde nasazují velkokapacitní.

Prezident Pavel chtěl vidět následky povodní na vlastní oči

Neohlášeně přijel prezident České republiky Petr Pavel do Moravskoslezského kraje, aby se osobně seznámil s následky povodně. Navštívil Bohumín a Opavu.

Stovky lidí ve Studénce zachránily suché poldry, poslední byl vybudován před třemi lety

Studénku po víkendových silných deštích a větru trápil nejvíce výpadek dodávek elektrické energie. Ve městě byly ještě i v úterý některá místa bez elektřiny. Navíc jsou tu desítky vyvrácených podmáčených stromů.

Most přes řeku Opavu v Ratibořské ulici půjde dolů. Extrémní povodeň ho nenávratně poškodila

Ředitelství silnic a dálnic spolu s vedením města Opavy tři dny vyhodnocovali stav mostů přes řeku Opavu, které jsou stále mimo provoz. Nejhůře dopadl strategický most v Ratibořské ulici, který spojuje centrum Opavy s městskou částí Kateřinky.

Voda mizí z ulic a lidé v Opavě tak začali s velkým úklidem. Všude jsou hromady zničených věcí

Voda z ulic Opavy ustupuje a lidé začali s velkým úklidem. Nejsou v tom sami. Ve městě se strhla velká solidarita a pomáhá, kdo může. Zřízena byla také centra s materiálovou pomocí. Jedno z nich funguje přímo v Kateřinkách, kde voda zatopila celé sídliště a stále tam nefunguje elektřina.

Frýdek-Místek i další města pomáhají zasaženým povodněmi

Povodně strhly obrovskou vlnu solidarity. Pomoc nabízejí lidé, firmy i města. Frýdek-Místek například vyčlenil 200 tisíc korun, za které nakoupil nejnutnější potřeby pro Krnov a Opavu.

Řidič doplatil na svou hloupost, autem vjel do zříceného mostu

Včera 15:37 | Celý MS kraj | Libor Běčák

Nerespektoval zákaz vjezdu a doplatil na to. Řidič ve Vrbně pod Pradědem vjel do prostoru, kde je vyznačený zákaz vjezdu kvůli poškozené silnici a s autem skončil v sutinách. O letošních povodních se přitom nejedná o jediný případ.

Správa železnic pracuje na obnově vlakového spojení do Ostravy

Stále mimo provoz je vlakové nádraží v Ostravě – Svinově. Hasiči tam odčerpávají vodu z podchodů a dalších prostor, místo vlaků jezdí náhradní autobusová doprava.

Největším znečišťovatelem ovzduší jsou domkaři a neekologické kotle, tvrdí Josef Bělica (ANO), lídr

Na výměnu neekologických kotlů kraj připravil podpůrné programy a s největšími znečišťovali jsou podepsané dobrovolné dohody, jako další nástroje ochrany životního prostředí.

Pozemkové úpravy by měly proběhnout ve všech obcích a městech MS kraje, navrhuje Radek Kaňa (ODS), lídr koalice SPOLU

Kvalita ovzduší v MS kraji se podle lídra koalice SPOLU automaticky zlepšuje s končícím těžkým průmyslem.

Těšínské divadlo v Českém Těšíně uzavřela rozsáhlá rekonstrukce. Představení probíhají v náhradních prostorách

Těšínské divadlo v Českém Těšíně prochází rozsáhlou rekonstrukcí. Na jejím konci se promění v kreativní divadelní a kulturní centrum , jehož součástí bude mimo jiné i hvězdárna, knihovna a tvořivé dílny.

Chceme zabránit výstavbě montovny v Dolní Lutyni, říká Jan Síla (SPD), lídr koalice SPD, Trikolora a PRO

Podle Jan Síly (SPD) bude v Dolní Lutyni zabráno kvůli výstavbě "montovny" poslední ekologicky čisté prostředí v MS kraji.

Je potřeba, aby na letišti v Mošnově logistický armádní hub vznikl, říkají ústy lídryně Klusové Piráti

Z. Klusová se ohrazuje proti tomu, že Piráti blokují všechny investice. Příkladem je podpora logistického hubu na letišti v Mošnově.

Bohaté kraje nám berou mladé lidi a pracovní příležitosti, tvrdí lídr SOCDEM Svatopluk Němeček

Podle lídra SOCDEM Němečka odchází mladí lidé do "bohatších" krajů, kde najdou lepší pracovní příležitosti.

Beseda s Pavlem Halou o bezpečnosti na železničních přejezdech
Vydáno 1. ledna 2008 0:00, Celý MS kraj, Renáta E. Orlíková
S Pavlem Halou, vedoucím oddělení komunikace Správy železniční dopravní cesty, jsme diskutovali o bezpečnosti na železničních přejezdech.

TV Polar: Kolik máme v MS kraji železničních přejezdů?

Pavel Hala, vedoucí odd. komunikace Správy železniční dopravní cesty: "V MS kraji eviduje Správa železnic celkem 646 železničních přejezdů, jen pro dokreslení, v celé ČR evidujeme 8282 přejezdů."

TV Polar: Jak jsou chráněny přejezdy?

PH: "Máme přibližně třetinu železničních přejezdů chráněných světelným výstražníkem, někde doplněným závorami, jinak je každý železniční přejezd chráněný vyhláškou, všichni účastníci jsou si toho vědomi a přistupují na tato pravidla tím, že absolvují autoškolu a dostanou řidičský průkaz."

TV Polar: Jak se vám daří snižovat nepříznivé bilanční číslo dopravních nehod na přejezdech?

PH: "Paradoxem je, že v drtivé většině tragických dopravních nehod, také podle údajů drážní inspekce ČR, dochází na přejezdech s vyšším stupněm zabezpečení. Na přejezdech, které jsou frekventované, tak v rámci fondu, který máme od roku 2004 garantovaný ve výši asi 150 milionů ročně, zvyšujeme bezpečnost. To znamená, že osazujeme železniční přejezdy novým způsobem zabezpečení a zvyšujeme tímto bezpečnost. Po vzoru moderních železničních infrastuktur v evropských zemích, jako například ve Velké Británii apod. se Správa železniční dopravní cesty zapojila do mezinárodního projektu Salkat. Jedná se o projekt EU, ale zapojili se do něj - Izrael, Austálie, Kanada apod., takže se jedná o mezinárodní projekt, který je zaměřen na koordinaci silničního a železničního sektoru. Projekt se zaměřuje především na prevenci, to znamená na eliminaci nebezpečného chování některých účastníků silničního provozu na železničních přejezdech. Jedná se o celoroční kampaň. Dnes budeme představovat propagační film, který je určen pro autoškoly, protože tam vidíme cílovou skupinu a největší potenciální nebezpečí. Je určen také široké veřejnosti a bude ke stažení na portálu Správy železniční dopravní cesty."

Když se vrátíme k železničním přejezdům, v loňkém roce jste je očíslovali, proč?

PH: "Očíslování přejzdů je jedna z pomůcek, která přispívá k rychlé indentifikaci železničního přejezdu, na které se například stane dopravní nehoda. Očíslovaný přejezd je jednoduchou pomůckou, jak na linku 112 dát vědět o jaký přejezd se jedná."

Zdroj: https://polar.cz/zpravy/moravskoslezsky-kraj/cely-ms-kraj/2726/beseda-s-pavlem-halou-o-bezpecnosti-na-zeleznicnich-prejezdech