Úplně první měl ministr dopravy Vít Bárta na programu Bohumín, od 9. hodiny tady jednal o budoucnosti rozestavěného skřečoňského mostu a dálničním převaděči. Lidé ministrovi předali petici s 1 156 podpisy. Tou dali najevo obrovskou potřebu mostu.
Výsledek jednání je takový, že most i kruhový objezd bude hotový v plánovaném termínu. Stavbu přivaděče ministerstvo zastaví. Petr Vícha (ČSSD), starosta Bohumína: „Je to velké vítězství, ale budeme samozřejmě pokračovat v úsilí, aby všechny velké stavby tady v Bohumíně byly co nejdříve dostavěny."
Další návštěvou ministra byla Ostrava, řešila se Rudná a prodloužená Místecká ulice. Na téma Rudná se sice mluvilo, ale žádná odpověď nepadla. Lubomír Hýbl, ředitel ŘSD Ostrava: „Máme za úkol prověřit nejúspornější řešení tak, abychom ulici Cihelní zprovoznili."
Ve 12 hodin ministr Bárta přijel do Frýdku-Místku, jednání s lídry města nebudou na žádné jiné téma než o dlouho očekávané výstavbě obchvatu, po kterém lidé volají už od začátku 90. let. Jeho existence je ale v poslední době nutnější než kdy jindy, městem totiž denně projede na 45 tisíc aut.
Těsně po příjezdu jsme se ministra ptali na budoucnost obchvatu. Vít Bárta (VV), ministr dopravy: „Bylo by z mé strany nezodpovědné, kdybych řekl, že budeme stavět." Poté ale následovalo zhruba půlhodinové jednání za zavřenými dveřmi. A výsledek? Vít Bárta (VV), ministr dopravy: „Za ředitelství silnic a dálnic jsme jednoznačně slíbili, že budeme pokračovat v přípravě projektové dokumentace. Musíme na původním rozsahu tohoto projektu hledat zásadní úspory tak, abychom zvýšili pravděpodobnost, že ve státním rozpočtu najdeme prostředky na tuto jinak velmi nákladnou stavbu."
Eva Richtrová (ČSSD), primátorka Frýdku: „Já tyto důvody samozřejmě velmi dobře chápu a určitě to je cesta, která, doufám, zachrání tu možnost obchvat tady u nás opravdu postavit."
Jediná obrovská stavba, kterou ministr zastavil, je tah z Ostravy na Opavu.