“Kreativní průmysl - kreativní společnost”, to byla témato 6. ročníku konference Rozvoj Novojičínska, kterou pořádala spolu s dalšími partnery střední škola Educa.
“Je to aktuální téma, je opravdu akční a nové a prolíná se všemi směry,” uvedla Lidmila Kramolišová, jednatelka SOŠ Educa Nový Jičín.
Právě jako součást fakulty multimediálních komunikací funguje ve Zlíně i Centrum kreativních průmyslů a podnikání.
“Univerzita se stará nejen o studenty, kteří studují, ale snaží se jim také najít prostor na poli byznysu po ukončení školy. Právě proto vzniklo Centrum kreativních průmyslů,” vysvětlila Veronika Zelezníková, Fakulta multimediálních komunikací, Univerzita Tomáše Bati.
Záštitu nad konferencí převzali také Moravskoslezský kraj a krajská hospodářská komora.
“Na konci loňského roku se naše krajská hospodářská komora stala členem sekce kreativní průmysl v rámci sítě na podporu podnikání a jsme jedni ze třiceti organizací, které budou podporovat kreativní průmysl v Evropě,” sdělila Natálie Šitavancová, ředitelka Krajské hospodářské komory MSK.
“To může být ta cesta zejména pro ty mladé, jejich seberealizace, protože ti mladí vzdělaní, ti potom to město a okres potom budou budovat,” přidal se Jaroslav Dvořák (ČSSD), starosta Nového Jičína.
Podle jednoho z podnikatelů, který na konferenci také přednášel, mají Češi k této budoucnosti ekonomiky dobře našlápnuto.
“Díky tomu, že jsem si prožili komunismus a ten nedostatek, který tady byl, tak v naší společnosti zůstalo pořád takovéto kreativní myšlení, to kutilství. Ty zlaté české ručičky pořád tady jsou a na to bychom měli navázat,” míní Jakub Kletenský, podnikatel.
Kreativní průmysl je v západním světě léta hodně skloňované spojení - týká se oborů, jako jsou design, média nebo reklama.