Dvoudenní prezentace podnikatelů z Novojičínska a blízkého regionu se konala pod střechou zimního stadionu a v jeho okolí. Trendem posledních let konání veletrhu je orientace na rodiny s dětmi.
“Důležité je, že účast i vstup jsou zdarma, to znamená, že celou tu akci financuje město Nový Jičín, podnikatelé tady mohou získat nové zákazníky a to je pro ně velká motivace,” uvedla Blanka Faluši (ČSSD), místostarostka Nového Jičína.
“My tady tu možnost prezentace vítáme,” reagovala jedna z pravidelných účastnic. “Je to dobrá reklama, ukázat se tu, aby mě lidí v Novém Jičíně našli,” přidala se další vystavovatelka.
“Je tady přes 60 malých a středních podnikatelů, kteří představují své výrobky. Spousta jich v letošním roce neměla čas, protože má tolik zakázek a tak neměli ani na tuto prezentaci volný víkend,” sdělil Stanislav Bartoň, Obecní živnostenský úřad Nový Jičín.
V předcházejících letech byl zájem podnikatelů o veletrhu větší, letošní účast tak de facto kopíruje současnou situaci ekonomiky - firmám se daří a nezaměstnanost se v Novém Jičíně dostal ke dvěma a půl procentům.
“Právě drobní a střední podnikatelé, nechci říct, že jsou pilířem, ale jsou velmi důležití v tom ekonomickém portfoliu, aby ta nezaměstnanost tak nízká byla,” potvrdil Zdislav Zima, ředitel Úřadu práce v Novém Jičíně.
Součástí veletrhu byl doprovodný program, vystoupení pro děti, módní přehlídky, barmanská show a hudební koncerty.