Plynulejší průjezd Novým Jičínem, zejména v době dopravní špičky. To byl hlavní důvod, proč město od poloviny devadesátých let a naposledy od roku 2017 znovuoživilo plán na zprůjezdnění železničního přejezdu v ulici Jeremenkové. Uzavřen byl v roce 1984.
Stanislav Kopecký (ANO), starosta Nového Jičína: “Je pravdou, že i naše vedení města mělo eminentní zájem, aby se tento dopravní tok zprůjezdnil, aby se odlehčilo dopravnímu toku směrem na Šenov a Suvorovovu ulici. Bohužel ideově ministerstvo dopravy je zásadně proti.”
Tomáš Polák, tiskový mluvčí SŽDC: “Důvodem je velmi komplikované technické řešení. To by znamenalo rozsáhlou úpravu pozemních komunikací ve vztahu ke vzdálenosti křižovatek. Současně by muselo být upraveno kolejové rozvětvení ve stanici i navazující okolí, tak aby byly dodrženy normové rozhledové poměry.”
Úrovňové zprůjezdnění přejezdu by stálo kolem 50 milionu korun. Po jednáních s ministerstvem dopravy a správou železnic nechalo město dokonce zpracovat analýzu mimoúrovňového řešení.
Václav Dobrozemský (ODS), 1. místostarosta Nového Jičína: “Tam se to ukázalo, jako nadjezd v podstatě nerealizovatelný z hlediska norem, podjezd zhruba za 60 milionů korun, takže taktéž nad rámec možností města.”
Radnice bude dále jednat s Českými drahami alespoň o estetizaci daného místa a lepší bezpečnosti pro pěší a cyklisty.