Představit strom jako několikapatrový dům, který od kořínků až po korunu obývají různé druhy zvířat. Takto uchopili jarní vzdělávací téma zaměřené na prostředí lesa pracovníci Muzea Novojičínska.
Eva Sulovská, Muzeum Novojičínska: “Nechali jsme si speciálně vyrobit strom, ve kterém děti názorně vidí obrázky zvířat, které části stromu obávají, a více si o nich povídáme. Zahrnuli jsme do toho i to, jak se chovat v lese, co je důležité, čeho si v lese všímat.”
Markéta Machová, zooložka, Muzeum Novojičínska: “Vybrali jsem strom jako biotop a zaměřujeme se hlavně na ty staré stromy, které ubývají v krajině. Jde nám o to, aby si děti uvědomily, že i ten starý strom, který vypadá nepěkně, tak je důležitý pro organismy, které ho potřebují k životu.”
Edukační program muzea byl přizpůsoben školním skupinám různého věku, v tomto případě si ho přišly vyslechnout děti z mateřinky Karla Čapka. Zaujaly je preparáty zvířat z depozitáře zoologie, poznávaly také listy stromů a přiřazovaly i květy stromů k jednotlivým druhům, například jasanu a javoru.
Eva Sulovská, Muzeum Novojičínska: “Díky tomu, že náš program doprovází odborní, zooložka a botanička, tak se můžeme přizpůsobit všem věkovým skupinám.”!
Markéta Machová, zooložka, Muzeum Novojičínska: “Děti jsou úžasné, poznaly zvířata, který žijí v okolí stromů. Pak jsme se bavili čím se živí, jak maminka liška sbírá kořisti pro ta mláďata, poznávali jsme druhy sov, pěvců, šplhavců, takže děti to opravdu z procházek znají.”
V závěru programu si malí účastníci dotvořili pracovní knížky, které nechalo muzeum k programu Stromek - domek vyrobit. Zrekapitulovali si tak, co si z povídání zapamatovali.