Tuto novou učebnu dílen Základní školy Komenského 68 na jedno dopoledne obsadili páťáci ze škol ze čtyř okolních obcí, z Hostašovic, Libhoště, Rybího a Životic u Nového Jičína. Připravili tu pro ně v rámci udržitelnosti projektu Modernizací výuky k rozvoji přírodovědné gramotnosti další projektový den. Tady konkrétně děti zkoumaly činnost sopky.
Alžběta Marková, ZŠ a MŠ Životice u Nového Jičína: “Teď děláme pokusy se sopkou a líbí se mi to tu hodně.”
Tomáš Bradáč, ZŠ Adolfa Zábranského Rybí: “Líbil se mi výbuch sopka a zažil jsem ti hodně zábavy.”
Letošní aktivity v rámci projektu byly nazvány Na vlně, ať už tedy na vlně ovčí, seismické nebo zvukové.
Svatava Hajdová, ředitelka ZŠ Komenského 68, Nový Jičín: “Ty aktivity se realizují jak v přírodovědné učebně, která z toho projektu byla modernizována před pěti lety, tak i v učebnách, které jsme modernizovali v dalších letech v navazujících projektech, ať už to byla počítačová učebna nebo polytechnická učebna z letošního projektu Řemesla.”
Eva Zemanová, ředitelka ZŠ a MŠ Životice u Nového Jičína: “Dvakrát ročně tady jezdíme s pátými ročníky a strašně je to baví. Je to tady vždycky o pokusech o přírodě, zkouší si různé věci, prostě každá ta schůzka je úplně jiná.”
Lukáš Hlaváč, učitel ZŠ Adolfa Zábranského Rybí: “Líbí se mi to hodně, děti se podívají i do velké školy, protože v Rybím je pouze první stupeň, takže je to taková jejich aklimatizace s vyššími ročníky. A potenciálně si stále vybírají školu, do které dále půjdou.”
Svatava Hajdová, ředitelka ZŠ Komenského 68, Nový Jičín: “Takové vybavení na svých malotřídních školách nemají, nemají tam mít možnost odborné učebny, a navíc je to pro ně zajímavé i v tom, že ty aktivity vedou pedagogové druhého stupně. Určitě je to pro děti koncipováno tak, aby je to obohatilo a aby si vyzkoušeli nové technologie.”
V přírodovědné učebně tedy hostující školáci zkoumat jak vlákna ovčí vlny, tak pod mikroskopem i srst jiných zvířat. Další učebna posloužila pro práci se zvukem.
Ondřej Chrapek, učitel ZŠ Komenského 68, Nový Jičín: “Děti jsme pozvali do počítačové učebny, je to jedna z našich nejmodernějších učeben ve škole. Máme pro ně aktivity, co se týče zvuku, zvukových vln a frekvencí, určují se tady stáří svého sluchu, a také pro ně máme připraveno hádání a pozvání zvuků a nakonec si zkusí vyrobit telefon z kelímků a provázku.”
Filip Bystřický, ZŠ a MŠ Hostašovice: “Líbilo se mi to strašně hodně, i to poslouchání zvuků.”
Denisa Obermajerová, ZŠ a MŠ Hostašovice: “Nejvíce se mi líbilo, jak jsme poslouchali zvuky, jak jsou staré naše uši a líbilo se mi vyrábění telefonů z kelímků.”
Aktivity tohoto typu pořádá škola v rámci zmíněného projektu dvakrát ročně, třetí jarní setkání je pak koncipováno jako meziškolní soutěž.