Řidiči a chodci by se jako účastníci silničního provozu měli obezřetně chovat vždy, nicméně daleko více pozornosti by svému pohybu na komunikaci měli věnovat v podzimním čase. A právě na to upozorňovali policisté u přechodu pro chodce v blízkosti novojičínského autobusového nádrží a rozdávali reflexní pásky.
Martina Jablońská, oddělení prevence, PČR Ostrava: “My doporučujeme vlastně jak chodcům, tak i řidičům, aby byli ohleduplní, řidiči, aby se plně věnovali řízení a nekoukali tam, kam nemají. Chodcům připomínáme, že není žádná absolutní přednost a nikdy nebyla a že v případě, že vstupují do vozovky, měli by se podívat doleva, doprava, doleva, případně může být i oční kontakt s řidičem a teprve, až si jsou jistí, že je bezpečný přechod vozovky, tak teprve do té vozovky vstoupit.”
obyvatelé a návštěvníci Nového Jičína:
“Nepouštím děti samotné, držím za ruku, protože tady jsou řidiči hodně moc nebezpeční.”
"Tak já dceru vodím za ruku, většinou za ruku, protože ona je divoká, takže bych nerada, aby se stala nějaká nehoda.”
“Určitě dávám pozor, rozhlížím se.
Martina Jablońská, oddělení prevence, PČR Ostrava: “V těch podzimních a zimních měsících se později rozednívá, dříve se stmívá a my se snažíme apelovat na lidi a na společnost, aby začali brát vážně důležitost reflexních prvků, které dnes už jsou běžně dostupné za pár korun. Navíc oblečení, oděvy jsou tímto už opatřené, různé batohy. Ideálně je, když mají i na pohyblivé části těla nějaký reflexní prvek, protože vlastně v tu chvíli ten řidič z dálky zahlédne nějaké ty odrazky, nějaký pohyb, a to až na 200 metrů.”
Za prvních devět měsíců letošního roku došlo v Moravskoslezském kraji celkem k 235 srážkám chodců a vozidel, z toho 18 bylo na Novojičínsku. V rámci kraje zemřelo pět chodců a dalších dvacet bylo zraněno těžce. Tři vážná zranění si ve statistikách připsal i novojičínský region. Smrtelnou nehodu naštěstí ne.
Martina Jablońská, oddělení prevence, PČR Ostrava: “Chodci spoléhají dost často na to, že když on jde přes ten přechod, tak prostě ten řidič má povinnost ho pustit, ale tak to úplně není. Stává se, že i chodec je viníkem dopravní nehody a právě proto, protože se nechoval na té vozovce vlastně tak, jak by měl, nepřicházel bezpečně a ohleduplně. Tudíž se stávají i kolize s vozidly zapříčiněné chodci.”
Na druhou stranu policie upozorňuje i řidiče na to, aby jejich auta byla dobře vidět, tedy aby podle typu svého vozu nezapomínali při denních světlech zapínat i ta potkávací.