Kamil Krahula, ředitel SAK Studénka: „Zimní sezóna začne 10. srpna. Od tohoto data už budou moci vyjet všichni hokejisté z místního klubu a také lidé, kteří zde chodí na pronájmy. Plánujeme také veřejné bruslení. První bude 16. srpna, to znamená, že i širší veřejnost může stadion navštívit. Toto dřívější otevření zkoušíme, uvidíme, jak se osvědčí. Pokud zjistíme, že je ze strany veřejnosti zájem, budeme otevírat v srpnu i v příštích letech.“
Provoz ledové plochy v letních měsících je velmi náročný nejen technologicky, ale také finančně.
Kamil Krahula, ředitel SAK Studénka: „Počítáme s tím, že náklady v měsíci srpnu budou řádově vyšší, protože budeme nuceni více mrazit, z důvodu teplejšího počasí, ale jsme na to připraveni.
Tvorba samotného ledu a také spuštění strojovny je složitý a zdlouhavý proces. Na podrobný postup jsme se zeptali vedoucího strojníka.
Alan Bittner, ledař a vedoucí strojník: „Jako první musíme nachystat strojovnu, musíme vyčistit všechny jímky, kondenzátor a další věci kolem strojovny. Pak se vyčistí celá ledová plocha. Letos jsme si vyrobili šablony, takže nám lajnování bude trvat kratší dobu, normálně malování čar trvalo 14 dní. Tímto to urychlíme.“
Systém mražení byl spuštěn 20. července. Od té doby se voda na betonový základ stříká v určitých intervalech po milimetrových vrstvách.
Ondřej Stanek, vedoucí technického úseku: „Od spuštění strojovny začínáme aplikovat vodu na ledovou plochu, na které musíme vytvořit první vrstvu, asi dva centimetry. Na ní se pak nastříká bílá barva, natáhnou lajny a cca další dva centimetry vody. Vytvoří se celkem 4 až 4,5 cm ledu.“
Po dokončení ledové plochy budou na studéneckém stadionu trénovat nejen místní hokejisté. Na led vyjede i klub z Nového Jičína.
Kamil Krahula, ředitel SAK Studénka: „K brzkému otevření stadionu dopomohl také fakt, že jsme se domluvili s hokejovým klubem z Nového Jičína, který momentálně nemá halu k dispozici, že bude naší ledovou plochu využívat. Proto si myslíme, že s nám náklady na provoz v měsíci srpnu vrátí.“
O kolik se finanční náročnost zvýší v létě, ukáže až letošní zkušební provoz.