Jarmila Pomikálková, ředitelka Charity: „Bylo to z jejich programu senior, který reagoval na potřebnost a zvýšení nákladů za služby. My jsme podali žádost a tento příspěvek jsme dostali. Zajišťovali jsme služby nad rámec našich běžných služeb, kdy jsme rozváželi obědy, nákupy, dělali jsme různé pochůzky pro lidi, kteří museli zůstat doma.“
S nákupem a donáškou potřebných věcí pomáhali také dobrovolníci, většinou z řad rodinných příslušníků zaměstnanců. Společně s kamarády a dalšími dobrovolníky roznesli navíc takřka 1000 obědů.
Jarmila Pomikálková, ředitelka Charity: „Zajišťovaly to pečovatelky a nějací dobrovolníci. Ti nám pomohli především v prvních dnech, kdy jsme roznesli do všech schránek ve Studénce letáčky, kde jsme tuto službu nabízeli. Za dobu od půlky března do konce května jsme navíc rozvezli asi 1000 obědů a pochůzek bylo navíc asi 10–15 denně.“
Vojtěch Pomikálek, dobrovolník: „Přišel jsem tady, dostal jsem seznam lidí, kteří by chtěli pomoct s nákupem, něco přinést. Dostal jsem na ně kontakt a adresu, došel jsem za nimi, domluvili jsme se co potřebují, dali mi peníze. Já jsem nakoupil a odnesl jim domů. Byli nadšeni, byli rádi, že někdo má ten zájem a pomáhá jim.“
Služba se brzy stala oblíbenou a mnozí požádali Charitu o trvalou pomoc a jejich služeb budou využívat trvale.
Jarmila Pomikálková, ředitelka Charity: „Někteří klienti nám zůstali, takže jsme s nimi uzavřeli smlouvu a staráme se o ně jako o každé jiné klienty pečovatelské služby. Ostatní, kteří už neměli potřebu službu využívat, si už opět tohle zařizují s pomocí rodin nebo sami.“
Bude-li potřeba a zájem a také pokud dojde k dalším omezením v České republice, Charita tuto službu zavede i na podzim.