Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Děti během distanční výuky tvořily židle z různých materiálů

  • Studénka,

Nápad vznikl během kovidové doby, kdy děti zůstaly doma. Židle u počítače se stala každodenní součástí života všech žáků a učitelů. Studenti tak měli možnost vytvořit si tu svou podle svých představ a ideálů.

Marcela Kudlová Hoňková, učitelka: „Přemýšleli jsme nad tím, jaká bude náplň výtvarné výchovy, jaké práce děti vytvoří. Bavili jsme se s našim učitelským týmem, co by bylo vhodné téma, aby děti neseděly neustále jen u počítače. A z toho vznikla myšlenka, ať něco tvoří. V tom nás napadlo, na čem vlastně sedíme – na židli. I žáci by si mohli uvědomit tu věc, na které čas v podstatě trávíme.“

„Já jsem si vybrala židli z naší půdy, protože mi přišla zvláštní, protože se dá přetvořit i na schůdky. Napadlo mě, že bych ji mohla přebarvit na bílo, protože mi to přišlo minimalistické, pak jsem jen vzala fix a namalovala jsem na ni to, co mě napadlo. Líbilo se mi, že je taková abstraktní.“

„Já jsem svou židli háčkovala, protože mě to naučila moje teta a přišlo mi, že to moc lidí neumí.“

„Vzala jsem starou židli, co jsme měli na zahradě, pomáhala mi mamka, nabarvily jsme ji na bílo, dali jsme na ni ubrousky.“

„My jsme naši židli dělali s mamkou a se sestrou. Mamka našla na bazaru nějakou židli, koupila ji. Mamka byla z nápadu nadšená. Namalovali jsme na ni kytky a až výstava skončí, tak si ji dáme asi na pergolu.“
Nápadů se do školy dostalo opravdu hodně. Od modelů židlí z lega, papíru, až po klasické židle vyzdobené květinami, potisky nebo ručně pomalovanými. S některými výtvory dětem pomáhali rodiče.
Marcela Kudlová Hoňková, učitelka: „Nejdříve měli úkol, kdy se měli nad židlí zamyslet. Tam si popsali, z čeho se židle skládá, kdy vznikla, co je pojí. Udělat si příběh nebo zážitek. To byl jeden úkol, taková teoretická část. Pak přicházely nápady od dětí, jestli můžu udělat židli z nudlí, z větví. Přicházely na různé nápady. Mohli je i nakreslit.“

„První jsme měli dělat teoretickou část, kde jsme měli napsat, co je židle a k tomu jsme měli židli nakreslit. Mě napadl židle ze zapletených vlasů, jako jsou copy. Tu jsem nakreslila a pak jsem o tom i psala.“

Různorodost a kreativita dětí je opravdu rozmanitá. Pro svá díla si děti vybraly nejrůznější techniky a materiály. Na výstavě tak bylo možné vidět židle z šupin, hokejek, kovu, ale našly se i takové, které byly jedlé. Například z marcipánu.

Nahlásit chybu

Nejčtenější zprávy

PR články

Více PR článků