Parkování je obecně problém, který trápí všechna města. Studénka se jej snaží řešit zpracováním studie, která vytipovala místa, kde všude ve městě by nová stání pro auta mohla přibýt.
Jiří Švagera (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), místostarosta Studénky: “V tuto chvíli jsme zadali studii na posouzení možností rozšíření nebo úpravy parkovacích míst v oblastech ulice Poštovní, vedle školky, v oblasti Poštovní jako celku, to znamená tam, kde máme bytovou zástavbu. Potom se ta studie zabývá možností výstavby parkovacích míst na ulici Budovatelská a poslední oblast je za Základní školou Butovická. Tady by to mělo navázat na stávající parkovací místa, která tam jsou již vybudována.”
Celkem by tak mohlo vzniknout 180 parkovacích míst.
Jiří Švagera (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), místostarosta Studénky: “Rámcově náklady dle studie jsou ve výši asi 20 milionů korun. V některých oblastech se jedná jen o úpravu nebo změnu parkování, to znamená z podélného na šikmé nebo příčné, ale někde je to opravdu výstavba jak příjezdové komunikace, tak i parkovacích míst.”
Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: “My už jsme v minulém volebním období navázali na to, že jsme výrazně rozšířili parkovací místa na území města, k zejména tedy v té zástavbě sídlištní. Ať už to bylo vybudování centrálního parkoviště nebo odstavené plochy na ulici Poštovní, u zdravotního střediska a v podstatě našim cílem, nebo většiny zastupitelé, je, abychom pokračovali, protože vnímáme, že je velký hlad po parkovacích místech. A lidé jsou natolik zhýčkaní, že by nejraději všichni parkovali přímo před svým domem, a to bohužel nelze.”
obyvatelé Studénky:
“Všude mezi domy je to hrozné, aut přibylo, stojí i na trávě. V tom centru to částečně vyřešili centrálním parkovištěm, ale to je už z rána celé obsazeno, takže tam také není moc šancí zaparkovat. Takže je to špatné.”
“Myslím si, že je to špatné v celém městě. Nově je sice parkoviště za městským úřadem, ale když přijíždím třeba v jedenáct v noci z práce, tak ani tam to už také nelze.”
Vytipování nových parkovací plochy komplikuje to, že město je pod povrchem protkáno inženýrskými sítěmi, a současně je třeba respektovat i zelené plochy.
Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: “Právě tato studia nám rozšířila obzory v tom, kde všude parkovací místa mohou vzniknout. Pokud nám to schválí Dopravní inspektorát Policie České republiky, tak se budeme snažit pracovat na tom, abychom vše postupně připravili v rámci projektových dokumentací a v řádu zhruba pěti let postupně další parkovací místa na území města přidávat.”