Program i usnesení zastupitelstva obce, záměry prodeje majetku, oznámení o exekuci či přidělení dotací – to je jen zlomek informací, které musí obecní úřad zveřejňovat tak, aby se k nim občané mohli kdykoliv dostat. Některá sdělení mohou být vyvěšena jen pár dní, jiné třeba i roky.
„Některé smlouvy, bohužel musí viset být zveřejněny i tři roky. To jsou ty smlouvy o dotacích. Ostatní materiál stačí 15 dnů,“ říká Anna Fialová z Obecního úřadu v Ludgeřovicích.
Dosud k tomu sloužily vývěsní tabule vedle obecního úřadu. Během posledních let ale informací, které tady musely být umístěny, přibývalo.
„Úřední desky, které jsme provozovali venku, a kde jsme dosud zveřejňovali dokumenty v papírové podobě, přestaly svou kapacitou stačit. Proto jsme uvažovali o náhradním řešení,“ vysvětluje tajemník ludgeřovického obecního úřadu Jindřich Hudeček.
Tato elektronická informační tabule u vstupu do obecního úřadu teď slouží jako úřední deska a zároveň zde mohou občané sledovat webové stránky obce. Několika dotyky si tady mohou lidé najít co je zajímá. Na rozdíl od původních papírových dokumentů, které byly často špatně čitelné, je tady možné si nastavit optimální velikost písma.
„Na té nové elektronické úřední desce si to může každý zvětšit bez ohledu na to, zda vidí či nevidí dobře a pohodlně si to tam přečíst,“ říká Hudeček.
Potřebné dokumenty sem mohou úředníci vkládat přímo ze svých počítačů v kanceláři. Tuto informační tabuli obec pořídila z evropských dotací za 2,2 miliony korun. Ještě předtím ale musela proběhnout rekonstrukce datové sítě v budově OÚ. Součástí projektu byl i nový docházkový systém pro úředníky, také systém evidence úředních dokumentů a nový server.