Před třemi lety zakoupila ludgeřovická základní škola prvních dvacet tabletů. Dnes jich zde mají stovku a žáci s nimi pracují každý den.
“Není to ale tak, že by žáci trávili s tabletem celou hodinu. Spíš je to do výuky takové zpestření,” Karel Moric, zástupce ředitele ZŠ Ludgeřovice.
Nejrůznější aplikace mohou zpestřit výuku češtiny, angličtiny, fyziky, chemie či hudební výchovy. Vynalézavý učitel dokáže tento fenomén poslední doby začlenit opravdu do každého předmětu. Šesťáci vyrazili s tablety ven. V zeměpise zrovna probírají souhvězdí. Díky tabletům je mohou na obloze najít i ve dne. Večer pak budou vědět, ve kterých místech mají souhvězdí hledat na setmělé obloze. “Najeli jsme si na aplikaci a pozorujeme různá souhvězdí,” vysvětlují žáci 6.A
Pracovat s tabletem se učí děti už na prvním stupni. “Pro ně je to ten přínos, že je to moderní, je to lákavé. Je to baví, i když dělají stejnou práci, jakoby psali do sešitu,” říká Jana Grzychová, třídní učitelka 3.A .
Ve spojení s interaktivní tabulí může učitel jednoduše a zajímavě propojit práci jednotlivých žáků. “Žáci v dnešní době prakticky s dotykovými zařízení vyrůstají a berou to jako běžnou součást svého života,” konstatuje Moric.
Ludgeřovická základní škola byla dokonce vybrána Českou školní inspekcí pro testování vědomostí žáků s pomocí tabletů. Učitelé i žáci o svých zkušenostech už několikrát přednášeli na konferencích o digitálních technologiích ve vzdělávání.