Celkem 15 dopravních nehod od roku 2010 – taková je bilance železničního přejezdu, který vede souběžně se silnicí I/57 z Opavy do Hradce nad Moravicí. Přestože je přejezd výrazně označený vodorovným i svislým dopravním značením, řidiči tady přijíždějící vlak často přehlédnou.
„Chybí tam odbočovací pruh a vzdálenost mezi komunikací I. třídy a samotným přejezdem je velmi malá.“ vysvětluje Petr Görlich, vedoucí Dopravního inspektorátu PČR Opava.
Situaci ještě více ztěžuje tma. Kdy si řidiči mohou snadno zaměnit světlomety vlaku za jedoucí náklaďák. Při poslední nehodě je přehlédla řidička jedoucí od Otic, když chtěla vjet na hlavní silnici. Naštěstí vyvázla čtyřčlenná posádka auta bez vážného zranění.
Kvůli vysoké nehodovosti v tomto místě zvažuje Správa železniční dopravní cesty tento přejezd zrušit. Nutné ovšem je, aby byl předtím hotový jižní obchvat Opavy.
„V okamžiku, kdy bude obchvat realizován, přejezd se zruší. Máme už pravomocné rozhodnutí drážního úřadu – udělají se tady meandrové retardéry tak, aby přejzd mohli využívat chodci,příp. cyklisté, kteří budou muset ovšem z kola sesednout. říká tisková mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.
Kdyby totiž došlo k uzavření přejezdu dříve, hrozilo by, že auta by život v Oticích úplně zablokovala.
„Jedou-li řidiči na Bruntál, na Krnov jedou přes střed obce. Ta hustota dopravy je tam opravdu obrovská.“ konstatuje starosta obce Vladimír Tancík ( Bezpečné a zdravé Otice).
Jižní variantu obchvatu už odsouhlasila Centrální komise ministerstva dopravy. Preferuje ji také Ředitelství silnic a dálnic. Protestují proti ní ale obyvatelé Suchých Lazců, kterým by nová silnice výrazně zasáhla do katastru jejich obce, a proto se přiklánějí k variantě severní.