Kde a jak vznikají peníze? Jak se dostanou do bankomatu peněženky? Jaká je jejich hodnota? Jak se jak se půjčují i jak vydělávají? To všechno se děti dozvěděly během kurzu o finanční gramotnosti. A nejen to: zahrály si také na podnikatele, kteří měli za úkol vymyslet, jak peníze vydělat.
„Učíme je hodnotu peněz,jak se peníze dostávají do rodiny, co jsou to příjmy, výdaje.Děláme z nich malé podnikatele a oni potom ty informace přinášejí domů a de facto učí také svoje rodiče, vysvětluje smysl projektu jeho koordinátorka Marcela Žaloudková z České spořitelny.
Třída čtvrťáků se teď na několik týdnů promění v opravdovou firmu. Pracovat musí tvrdě, protože si chtějí, vydělat peníze na školu v přírodě
„Naše firma se jmenuje Kylešovští šikulové ze 4.C. Budeme vyrábět barevnou sůl do skleničky a zápichy do kelímků,“ objasnila nám ředitelka třídní firmy Amálka Zapletalová.
A ekonom firmy Jakub Jančík dodal: „Vezmeme si půjčku, nakoupíme materiál a budeme z toho něco vyrábět.
Pro vstupní kapitál si přišli žáci 4.C do banky. Nejprve situaci probrali s videobankéřem. Dozvěděli se, na co si nejčastěji lidé půjčují peníze. Potom se vypravili do pokladny. A protože tenhle milion korun by pro ně byl příliš, vypůjčili si jen pár tisícovek. Vstoupit mohli také do míst, kam se běžný návštěvník banky nedostatne: manažerka banky Kateřina Baronová je zavedla také do místnosti, kde jsou uloženy bezpečnostní schránky.
Přestože by tady své místo měly mít spíš důležité smlouvy, tentokrát děti ve schránce objevily bonbony. Pak zamířily do bankomatu a zkusily si vybrat peníze v hotovosti.
Do Velikonoc musí děti svůj podnikatelský plán zvládnout uskutečnit. Čeká je totiž jarmark, na kterém budou své výrobky prodávat. A pak se uvidí, zda se jim podaří vydělat dostatek peněz na školu v přírodě.