Tato elegantní dáma pamatuje Rakousko – Uhersko, Československo i Českou republiku. Ukazuje se jen výjimečně a už vůbec neopouští svůj dopravní podnik. Tentokrát se ale vydala na výlet. Z depa sice šesti tunový kolos zvládlo vytlačit 6 mužů, pak ale musela přijít na řadu těžká technika: jeřáb a podvalník. Jinak by se tramvaj bez kolejí nehla z místa.
„Při nakládání tramvaje je nejtěžší dbát na zvýšenou opatrnost. Protože když se podíváte po okolí,jsou tady všude dráty a vodiče pod napětím. Nesmí se o ně zachytit,“ říká Miroslav Kubáň, vedoucí údržby, MDP Opava.
Nejprve dělníci připravili speciální rám, do kterého upevnili vůz, aby jej mohl zvednout jeřáb. A přemístit jej na podvalník.
Pak náklad vyrazil na tří kilometrovou cestu na Horní náměstí, které kdysi křižovaly koleje. A právě vůz č. 7 v roce 1905 tady zahajoval kolejový provoz a o 51 let později jej také symbolicky ukončil.Teď sem dělníci přivezli jen pár metrů kolejí. Když jeřáb z podvalníku opatrně vůz sundal, postavil jej právě na ně.
Tato připomínka historie tady zůstane do pondělí. Lidé si ji budou moci kompletně prohlédnout.
„Tramvaj bude zavřená pouze v nočních hodinách. Jinak bude moci kdokoliv se podívat do tramvaje a prohlédnout si ji,” upřesnil Pavel Gebauer, dopravně technický náměstek, MDP Opava.
Tramvaj se stěhovala do centra města u příležitosti Otevírání turistické sezóny, které se letos nese v duchu první republiky.