Různé velikosti reklamních tabulí na fasádě, za výkladem, vylepené v oknech. K tomu velkoplošná reklama na budovách. Reklamní smog je v centru Opavy všudypřítomný. A historické domy v městské památkové zóně se tak samy stávají velkou reklamní plochou.
Řád tomuto chaosu by mělo dát chystané nařízení, které přesně určí, jak by reklama na veřejných místech měla vypadat. Už dříve opavská radnice vydala doporučení pro majitele provozoven v budovách ve vlastnictví města, kam reklamu vhodně umístit.
Teď budou muset upravit poutače na svou firmu všichni majitelé provozoven v centru města. Z památkové zóny zmizí také velkoplošná reklama, nežádoucí jsou i polepy na oknech ve vyšších patrech.
Nařízení se prozatím připravuje, vstoupit v platnost by mohlo v příštím roce. Schválit jej musí městská rada.
Majitelé firem v centru města pak budou mít nějaký čas na nápravu. Inspiraci najdou v připravovaném manuálu. Své záměry budou moci také konzultovat s pracovníky oddělení hlavního architekta.