Opavské středisko Správy silnic MSK v zimě udržuje zhruba 670 kilometrů silnic II. a III. tříd. A to od listopadu do konce března. V zásobě má na každý rok přes 12 tisíc tun posypového materiálu.
Petr Kudela, vedoucí střediska Opava, SSMSK: “Středisko Opava má 4 haly na sůl s celkovou kapacitou 5 300 tun. Celkově jsme spotřebovali nějakých 1700 tun, to znamená, nám zůstává více jak dvě třetiny té původní kapacity.”
Nejvíce soli silničáři spotřebovali v lednu.
Petr Kudela, vedoucí střediska Opava, SSMSK: “Bylo to dáno jednak tím, že počasí bylo více ledové i tím, že jsme rozšířili solené úseky. V tuto chvíli to, co máme nám postačí, není předpoklad, že bysme ji spotřebovali, ale ta sůl se nezkazí. Ty přísady, které se do ní přidávají vlastně zaručí, že nějaký rok vydrží, ona se nespeče a použijeme ji zase příští rok."
Zima letos nebyla bohatá ani na sníh, silničáři tak spotřebovali minimum kamenné drti.
Petr Kudela, vedoucí střediska Opava, SSMSK: “Máme vždycky zásobu přes zimu nějakých 7000 tun, v tuto chvíli nám zůstává 6 tisíc tun, takže zase o to méně budeme v letošním roce navážet."
Zdeněk Lasák, vedoucí dílen, SSMSK středisko Opava: “Tady jsme v dílnách Správy silnic MSK v Opavě. Provádí se zde údržba naší techniky, oprava sypačů, traktorů, příprava na jarní sezonu."
Pohotovost budou mít silničáři až do konce března.