Staveništi dnes dominuje téměř kompletně vybudované zemní těleso nové trasy. Hlavní část těchto prací tak už za týmem.
Dominika Mrázková, zástupkyně zhotovitele stavby: “Máme vybudované zemní těleso v rámci celé hlavní trasy, prakticky je už hotové v současné době. Probíhají ještě, dobíhají dvě konsolidace u dvou mostů z pěti.”
Dělníci už začali s pilotovým založením mostů, což je první a zásadní krok při jejich výstavbě. Stavba si vyžádala řadu přeložek inženýrských sítí – ty jsou už téměř všechny hotové. Do předčasného užívání byla také uvedena dočasná přeložka silnice II/461 směrem na Otice.
Dominika Mrázková, zástupkyně zhotovitele stavby: “Převádí vlastně tu dopravu ze stávající komunikace do těch Otic tak, abychom se mohli napojit s tou stavbou toho našeho nového obchvatu na tu současnou komunikaci.”
Ačkoliv se blíží zimní období, práce téměř neustanou. Týká se to především mostních objektů, které nejsou tak citlivé na klimatické podmínky.
Dominika Mrázková, zástupkyně zhotovitele stavby: “Probíhá vlastně taková zimní přestávka, která je úplně minimální. My budeme hlavně pracovat na těch mostech a ty mosty nepodléhají nějakým extra klimatickým omezením. Takže co to půjde, tak hned po novém roce, když vynecháme svátky, tak hned po novém roce určitě začneme zase pracovat.”
Celý budovaný úsek měří přibližně přes 2 kilometry a jeho součástí je pět mostních objektů a jedna nová okružní křižovatka, která vznikne na napojení ulice Olomoucká. Práce na křižovatce se plánují až na příští rok. Součástí výstavby je také tzv. objekt 102, který propojí jižní obchvat s budoucím obchvatem Otic. Ten připravuje Moravskoslezský kraj.
Jakub Dvorský, správce stavby, ŘSD: “Nacházíme se na místě napojení dvou staveb. Za mnou povede budoucí trasa obchvatu Otic, která bude investicí kraje a s jejichž zahájením oni počítají na jaře příštího roku, zhruba březen duben. Momentálně jsme v nějaké úzké koordinaci, aby toto konfliktní místo mělo co nejlepší průběh.”
Poslední část jižního obchvatu pak propojí ulici Olomouckou s ulicí Krnovskou.
Petr Popadinec (ANO), radní Opavy: “V roce 2026, 2027 potažmo by mělo začít pomalu příprava na budování poslední části obchvatu Opavy právě z ulice Krnovské, směrem na ulici Olomouckou. Tím pádem bude celý okruh hotový a dokončený a tím pádem by jsme mohli být první město v republice, které by mělo kompletní obchvat.”
Celý jižní obchvat Opavy by měl být hotový nejpozději do konce roku 2030. Nová trasa především odvede tranzitní dopravu mimo město, uleví centru a přinese plynulejší i bezpečnější dopravní průjezd Opavskem.