Do stávkové pohotovosti vstoupily odbory ostravského dopravního podniku v polovině prosince loňského roku. Důvodem pro její vyhlášení byly podle odborářů nové podmínky optimalizace autobusového a trolejbusového provozu, které doprovázely spuštění optimalizačního systému OPTIBUS s cílem zefektivnit provoz a výpravu.
Ivo Protivínský, předseda ZO OS DOSIA při DPO: "Už jsme neviděli důvod setrvávat ve stávkové pohotovosti déle. Došlo k medializaci věci, prostřednictvím Dozorčí rady byli informováni zástupci města a podařilo se nám dohodnout se zaměstnavatelem dílčí změny. Stávkovou pohotovost bychom ukončili i dříve, ale kvůli koronavirové pandemii jsme museli odložit naše oficiální zasedání."
Daniel Morys, generální ředitel DPO: "Jsme rádi, že se situace uklidnila. Nový systém běží ve standardním provozu a slouží ku prospěchu. Našich řidičů si velmi vážíme a jsme rádi, že přínosný společný dialog nad zlepšováním fungování celého Dopravního podniku Ostrava mezi managementem a odbory bude i nadále pokračovat."
Odboráři se s podnikem dohodli na částečných úpravách střídání řidičů na jednotlivých linkách a také na tom, že se vinou epidemie nebude propouštět. Prosadit chtěli také, aby řidiči během jedné směny obsluhovali maximálně tři linky. To se jim ale nepovedlo. Dopravní podnik totiž na začátku roku přidělil v rámci optimalizace na jednoho řidiče až sedm linek.