V roce 1964 byla na Polanecké spojce mezi Polankou nad Odrou a Porubou dokončena nová stanice Ostrava-Vítkovice. Budova v bruselském stylu byla významným dopravním uzlem až do 90. let, kdy v souvislosti s převedením dopravy přes Svinov upadala, až do současného stavu, kdy je téměř na spadnutí.
anketa, cestující: "Je to ostuda Ostravy."
"Když jsem tady byl před pár lety, bylo v budově občerstvení, nahoře byla restaurace a bylo to pěkné."
V roce 2020 se budova stala kulturní památkou a nyní Správa železnic oznámila, že v druhé polovině příštího roku začne rekonstrukce.
Nela Friebová, mluvčí Správy železnic: "Rekonstrukce bude zahrnovat opravu obvodového pláště, nové uspořádání vnitřní dispozice objektu a venkovní úpravy přednádražního prostoru. Pokladna, čekárna pro cestující a veřejné toalety budou po rekonstrukci budovy umístěné v úrovni prvního nástupiště, jako tomu bývalo v minulosti. Počítá se se zřízením výtahu, nájezdové rampy, ale například i úschovných boxů. Plocha zrekonstruovaného vestibulu bude řešena jako komerční prostor a nabídnuta k pronájmu.
Projekt se připravuje tak, aby polovinu zrekonstruovaného objektu mohl využívat Úřad práce.
Kateřina Beránková, mluvčí ÚP ČR: "Úřad práce se dlouhodobě snaží v rámci všech regionů řešit umístění svých pracovišť tak, aby byl jejich provoz z hlediska ekonomického co nejefektivnější a zároveň nabídl maximální komfort klientům i samotným zaměstnancům. A tato nabídka takovému záměru odpovídá. ÚP se ji proto rozhodl využít a jedná o ní dále se Správou železnic. Realizací záměru dojde nejen k významným úsporám v oblasti věcných výdajů (přes 3 mil. Kč ročně), ale dopady zamýšlené dislokace se pozitivně promítnou také do zvýšení dostupnosti a kvality služeb poskytovaných Úřadem práce ČR na území města Ostravy. V současné době musí občané, kteří bydlí na území Ostrava-Jih, vyřizovat své záležitosti na dvou, resp. na třech místech, v různých městských částech Ostravy. Po dokončení rekonstrukce bude v nové budově klientům k dispozici stovka zaměstnanců ÚP ČR."
Předpokládané náklady na rekonstrukci nádraží budou asi 400 milionů korun. Hotovo by mělo být v roce 2025.