Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Sdílená kola v Ostravě bude provozovat na další dva roky dál Nextbike

Ostrava-město |

Ostrava má provozovatele oblíbené služby sdílených kol na příští dva roky. V rámci vyhlášeného koncesního řízení opět zvítězila tradiční a zažitá kola Nextbike. Stále také zůstane v platnosti prvních 15 minut jízdy zdarma.

Bikesharing je zajišťován ve všech 23 městských obvodech, kde jsou umístěny cyklostojany, určené pro odkládání kol a sloužící jak provozovateli služby sdílených kol, tak veřejnosti. Lidé do těchto cyklostojanů mohou kola umístit bez poplatků za jejich užívání. V současnosti provozuje bikesharing v Ostravě společnost Nextbike, díky podpoře města je každá zápůjčka kola do 15 minut pro uživatele zdarma.

Petr Havránek, mluvčí Ostravy: "Služba sdílených kol funguje ve městě již čtvrtým rokem a tento způsob dopravy je velmi oblíbený. V Ostravě je celoročně v provozu přes 1 000 sdílených kol umístěných v 356 stanicích. Registrovaných uživatelů v aplikaci pro půjčení kola je letos téměř 72 tisíc. V loňském roce uskutečnili 515 000 výpůjček, při kterých ujeli víc jak 717 000 kilometrů."
Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora: "Původní smlouva o poskytování této služby končí v závěru letošního roku. Důležitým faktem je, že z analýzy výpůjček vyplynula potřeba pokračování finanční podpory ze strany města, chceme- li udržet nebo dále rozšířit rozsah využití této služby ekologické dopravy. Lidé, kteří si oblíbili možnost využití bikesharingu, se tedy v příštích dvou letech mohou těšit na zvýšení počtu jízdních kol v exponovaných měsících roku od června do září, kdy dojde o navýšení počtu kol o sto kusů."

Základní minimální počet stanic je pro příští dva roky stanoven na 330, nicméně v průběhu provozu se může měnit. Příští provozovatel zahájí službu v lednu roku 2023, nejpozději však k 1. březnu roku 2023, a zajistí ji do konce roku 2024. Provozovatel musí poskytnout v exponovaných měsících roku (červnu až září) minimálně 1 100 jízdních kol, na jaře a na podzim (konkrétně v březnu, dubnu, květnu a pak říjnu a listopadu) 800 kol, v zimě (od prosince do února) minimálně 400 jízdních kol.

Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora: "Novinkou pro příští dvě sezóny je to, že uživatelé aplikace našeho ostravského dopravního podniku s názvem „moje DPO“, kteří jsou držiteli celoročního kuponu ODIS v tarifní oblasti města Ostravy a oblasti XXL, budou mít nově k využití dalších 15 minut zdarma, tedy dohromady celých 30 minut zdarma při každém využití služby."

Součástí řešení je i provázání s aplikací Dopravního podniku Ostrava, kdy by se sdílená kola měla zobrazovat ve vyhledávání spojení.

Lukáš Luňák, jednatel společnosti Nextbike: "Ostrava je pro nás doslova srdeční záležitostí, a jsme rádi, že tady budeme pokračovat i nadále, přičemž se budeme společně s městem snažit o to, aby služba sdílených kol byla co nejdostupnější pro občany. Pro následující dva roky je pro nás výzvou i další zlepšení zabezpečení našich kol, přičemž pro této účel vyvíjíme i zcela nové zámky."

V prvním roce v rámci pilotního provozu, tedy v roce 2018, začala v Ostravě provozovat bikesharing společnost Rekola. K dispozici bylo 150 kol a jen v centru Ostravy, ale i přesto začali mít lidé o tuto službu velký zájem. O rok později město vyhlásilo veřejnou zakázku na provozovatele, v soutěži vyhrála společnost Nextbike. 

Petr Havránek, mluvčí Ostravy: "Zhruba 16 tisíc uživatelů za necelých sedm měsíců ujelo v provozu 130 486 kilometrů, v roce 2019 našlapalo za osm měsíců provozu bezmála 35 259 registrovaných uživatelů 521 395 kilometrů. V další veřejné zakázce byla opět vybrána společnost nextbike. V roce 2020 byla sdílená kola v provozu od začátku března a do konce prosince ujela 870 961 kilometrů a v loňském roce zdolali uživatelé sdílených kol víc jak 717 000 kilometrů."

V roce 2019 a 2020, kdy město přispívalo na každou výpůjčku 8,20 korun včetně DPH, uhradilo za bikesharing za oba roky celkem 9,6 milionu korun. Pro sezónu 2021 a 2022 činí příspěvek města 7,10 korun za výpůjčku. Do konce července proplatilo město provozovateli zatím za tuto službu 5,7 milionu korun. Vysoutěžená cena, kterou bude město Ostrava hradit za každou výpůjčku pro období 2023 a 2024 je 9,80 korun. Cena zohledňuje inflaci i zvýšené náklady provozovatele v souvislosti s krádežemi i poškozováním kol, se kterými se potýkal v rámci plnění služby hlavně v loňském roce. Město zajistilo řadu opatření, aby takového jevy maximálně eliminovalo.

Nahlásit chybu


K tématu

Sdílená kola startují sezónu i ve Frýdku-Místku. Řeší se i propojení s dalšími městy

Oblíbená modrá sdílená kola se opět vrací do ulic Frýdku-Místku. Letos jich bude k dispozici opět 200. Součástí výpůjčního systému je i šest okolních obcí. A město dál jedná s provozovatelem o možnosti rozšíření dojezdové a výpůjční vzdálenosti i do dalších měst, jako je například Ostrava.

Strážníci zadrželi muže na sdíleném kole. Zámek byl poničený

1. června 2023 12:08 | Ostrava-město | Tomáš Kořistka

V minulých dvou letech řešili provozovatelé sdílených jízdních kol v Ostravě velký problém s vandaly, kteří rozbíjeli zámky a poškozovali GPS moduly, aby mohli jezdit zdarma. Problém vyřešila až kovová ochrana zámku. Přesto se najdou kutilové, kteří je stále rozbíjejí.

Bikesharing funguje v Ostravě už 6 let. Oblíbenost stále roste

25. března 2024 8:39 | Ostrava-město | Tomáš Kořistka | Ostravské minuty

Bikesharing neboli sdílení jízdních kol funguje v Ostravě už šestým rokem a za tu dobu si získalo si obrovskou oblibu. Jen za loňský byla kola společnosti Nextbike vypůjčena uživateli téměř v půl milionech případů a většinou svou trasu zvládli do 15 minut.


Krnovská nemocnice má jako první v Česku unikátní transportní systém vzorků

Včera 18:41 | Celý MS kraj | Karel Soukop

Jamajský sprinter Usain Bolt uběhne 250 metrů za cca 23 sekund. Stejnou rychlostí nyní běhají po areálu krnovské nemocnice laboratorní vzorky v novém přepravním systému. Rychlostí 8 až 10 metrů za sekundu jsou transportovány z vyšetřoven do laboratoří nemocnice.

Domovníci preventisté se mariánskohorské radnici osvědčili. Problémy řeší rychle a zodpovědně

Obvod Ostrava-Mariánské Hory a Hulváky postupně zlepšuje technický stav bytových domů, jejich okolí a také bezpečnost. Za vším stojí domovníci preventisté, kteří se momentálně starají o 15 lokalit v obvodu.

Zelené parkoviště na Slezské ve Frýdku-Místku má být hotové ještě letos

Výstavba nového parkoviště na sídlišti Slezská ve Frýdku-Místku je před spuštěním. Místo zde najde na čtyři desítky aut. Stavba by měla začít do konce května a hotovo má být ještě letos. Parkoviště bude zasazeno do zeleně, aby se nenarušoval ráz okolí betonovou plochou.

Památník životické tragédie čeká rekonstrukce, lidé to vítají

Muzeum Těšínska se chystá zahájit práce na rekonstrukci životického památníku v Havířově. Práce by měly být dokončeny do srpna, aby se zde mohl uskutečnit pietní akt k uctění památky zavražděných mužů gestapem.

Marica ožívá. Strašák Poruby se po letech mění na bytový dům

Marica. Ruina, která několik let strašila obyvatele porubského 5. obvodu, se konečně mění k lepšímu. Poté, co získala nového majitele, vzniká tady moderní bytový dům.

Studenti slezskoostravského gymnázia se chystají do Tanzánie, jejich projekt podporuje místní školu

Studenti hladnovského gymnázia možná vycestují ze Slezské Ostravy až do Tanzánie, a to díky projektu Hakuna Matata. Projekt sami vypracovali od píky s cílem zlepšit výuku na partnerské škole, podpořit výstavbu internátu, a zároveň si rozšířit vlastní obzory. Africkou expedici plánují už na leden.

Cyklistická doprava se stává v Ostravě fenoménem. Důležité ale je dbát na bezpečnost

Cyklistická doprava se v Ostravě stává fenoménem. Mnozí obyvatelé města i okolí využívají kolo denně a díky husté síti cyklostezek je to stále bezpečnější způsob dopravy. Na oblibě získává také sdílení jízdních kol. Strážníci proto často pořádají nejrůznější preventivní akce a vzdělávají cyklisty.

Kamerami jsou už vybaveny všechny vozy MHD v Ostravě. Velmi to zvyšuje bezpečnost

Jedním z důležitých faktorů při snaze o přilákání pasažérů do městské hromadné dopravy je její bezpečnost. Ostravský dopravní podnik na to velmi dbá a proto byla všechna vozidla vybavena kamerovým systémem. Nejen že to působí preventivně na zloděje a výtržníky, ale pomáhá to také policistům při odhalování pachatelů trestných činů.

Ve Slezské Ostravě se po zimě opravují výtluky, silnice se ale v obvodu opravují celoročně

Slezská Ostrava začala stejně jako ostatní městské obvody po zimě s opravou výtluků. Ve Slezské ale probíhá oprava silnic celoročně. Zajišťují ji slezskoostravské technické služby.

Studenti VŠB zkoumali možnosti rychvaldských veřejných prostranství a jejich využití

17. dubna 2024 20:00 | Rychvald | Michal Slonina | Rychvaldský miniexpres

Workshop studentů Vysoké školy báňské naplno odstartoval spolupráci s městem Rychvald. Cílem projektu bude zvelebit veřejná prostranství a navrhnout jejich možné další využití.

Svářeči

Ostrava Nástup: od 1. května 2024 od 35 000 do 44 000 Kč/měsíc

SPŠ elektrotechniky a informatiky představila nové učebny

17. dubna 2024 21:40 | Ostrava-město | Tomáš Tikal | Studuj u nás

SPŠ elektrotechniky a informatiky v Ostravě patří k páteřním školám, které se zapojily do projektu Inovační centrum pro transformaci vzdělávání. Díky tomu získala moderní učebnu a také založila vlastní školní firmu.

K zápisům do prvních tříd došlo na Slezské 171 dětí, otevře se sedm tříd

Slezskoostravské předškoláky čekal v minulém týdnu zápis do prvních tříd. Letošní ročník byl silnější a k zápisu se tak dostavilo celkem 171 dětí. Největší zájem byl tradičně o Základní školu Bohumínská.

Studenti hladnovského gymnázia se možná podívají do Afriky, jejich projekt podporuje školu v Tanzánii

Studenti hladnovského gymnázia pracují na speciálním projektu, který spojuje slezskoostravskou školu s tanzanskou školou Mlondwe. Jmenuje se Hakuna Matata a studenti gymnázia díky němu možná brzy vycestují rovnou do Afriky.

Mezinárodní festival filmů o lidských právech Jeden svět je opět v Ostravě

17. dubna 2024 12:30 | Ostrava-Centrum | Michal Slonina | Kulturní okénko

V Ostravě začal další ročník mezinárodního filmového festivalu Jeden svět. Promítá filmy o lidských právech v celkem 48 městech v České republice a jedná se o největší festival svého druhu na světě.

Platforma Move Ostrava zve na své programy, nejbližším bude představení s názvem Sen

17. dubna 2024 12:00 | Ostrava-město | Michal Slonina | Kulturní okénko

Move Ostrava je platformou podporující rozvoj múzických umění. Zaměřená je na diváky i profesionální umělce a v Ostravě funguje už více než 10 let. Ve svých projektech propojuje současný tanec, fyzické divadlo a nový cirkus.

V Ostravě se bude hrát špičkový tenis. Turnaj Ostra Group Open má bohatou tradici

17. dubna 2024 11:54 | Ostrava-město | Tomáš Kořistka | Ostravské minuty

Do Ostravy se sjedou špičkoví tenisté, aby se utkali o titul na 21. ročníku turnaje Ostra Group Open druhé nejvyšší světové kategorie Challenger. Loňské vítězství bude obhajovat český tenista Zdeněk Kolář.

Sdílená kola v Ostravě bude provozovat na další dva roky dál Nextbike
Vydáno 13. srpna 2022 15:28, Ostrava-město, Jiří Cileček
Ostrava má provozovatele oblíbené služby sdílených kol na příští dva roky. V rámci vyhlášeného koncesního řízení opět zvítězila tradiční a zažitá kola Nextbike. Stále také zůstane v platnosti prvních 15 minut jízdy zdarma.

zdroj foto: Magistrát města Ostravy

Bikesharing je zajišťován ve všech 23 městských obvodech, kde jsou umístěny cyklostojany, určené pro odkládání kol a sloužící jak provozovateli služby sdílených kol, tak veřejnosti. Lidé do těchto cyklostojanů mohou kola umístit bez poplatků za jejich užívání. V současnosti provozuje bikesharing v Ostravě společnost Nextbike, díky podpoře města je každá zápůjčka kola do 15 minut pro uživatele zdarma.

Petr Havránek, mluvčí Ostravy: "Služba sdílených kol funguje ve městě již čtvrtým rokem a tento způsob dopravy je velmi oblíbený. V Ostravě je celoročně v provozu přes 1 000 sdílených kol umístěných v 356 stanicích. Registrovaných uživatelů v aplikaci pro půjčení kola je letos téměř 72 tisíc. V loňském roce uskutečnili 515 000 výpůjček, při kterých ujeli víc jak 717 000 kilometrů."
Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora: "Původní smlouva o poskytování této služby končí v závěru letošního roku. Důležitým faktem je, že z analýzy výpůjček vyplynula potřeba pokračování finanční podpory ze strany města, chceme- li udržet nebo dále rozšířit rozsah využití této služby ekologické dopravy. Lidé, kteří si oblíbili možnost využití bikesharingu, se tedy v příštích dvou letech mohou těšit na zvýšení počtu jízdních kol v exponovaných měsících roku od června do září, kdy dojde o navýšení počtu kol o sto kusů."

Základní minimální počet stanic je pro příští dva roky stanoven na 330, nicméně v průběhu provozu se může měnit. Příští provozovatel zahájí službu v lednu roku 2023, nejpozději však k 1. březnu roku 2023, a zajistí ji do konce roku 2024. Provozovatel musí poskytnout v exponovaných měsících roku (červnu až září) minimálně 1 100 jízdních kol, na jaře a na podzim (konkrétně v březnu, dubnu, květnu a pak říjnu a listopadu) 800 kol, v zimě (od prosince do února) minimálně 400 jízdních kol.

Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora: "Novinkou pro příští dvě sezóny je to, že uživatelé aplikace našeho ostravského dopravního podniku s názvem „moje DPO“, kteří jsou držiteli celoročního kuponu ODIS v tarifní oblasti města Ostravy a oblasti XXL, budou mít nově k využití dalších 15 minut zdarma, tedy dohromady celých 30 minut zdarma při každém využití služby."

Součástí řešení je i provázání s aplikací Dopravního podniku Ostrava, kdy by se sdílená kola měla zobrazovat ve vyhledávání spojení.

Lukáš Luňák, jednatel společnosti Nextbike: "Ostrava je pro nás doslova srdeční záležitostí, a jsme rádi, že tady budeme pokračovat i nadále, přičemž se budeme společně s městem snažit o to, aby služba sdílených kol byla co nejdostupnější pro občany. Pro následující dva roky je pro nás výzvou i další zlepšení zabezpečení našich kol, přičemž pro této účel vyvíjíme i zcela nové zámky."

V prvním roce v rámci pilotního provozu, tedy v roce 2018, začala v Ostravě provozovat bikesharing společnost Rekola. K dispozici bylo 150 kol a jen v centru Ostravy, ale i přesto začali mít lidé o tuto službu velký zájem. O rok později město vyhlásilo veřejnou zakázku na provozovatele, v soutěži vyhrála společnost Nextbike. 

Petr Havránek, mluvčí Ostravy: "Zhruba 16 tisíc uživatelů za necelých sedm měsíců ujelo v provozu 130 486 kilometrů, v roce 2019 našlapalo za osm měsíců provozu bezmála 35 259 registrovaných uživatelů 521 395 kilometrů. V další veřejné zakázce byla opět vybrána společnost nextbike. V roce 2020 byla sdílená kola v provozu od začátku března a do konce prosince ujela 870 961 kilometrů a v loňském roce zdolali uživatelé sdílených kol víc jak 717 000 kilometrů."

V roce 2019 a 2020, kdy město přispívalo na každou výpůjčku 8,20 korun včetně DPH, uhradilo za bikesharing za oba roky celkem 9,6 milionu korun. Pro sezónu 2021 a 2022 činí příspěvek města 7,10 korun za výpůjčku. Do konce července proplatilo město provozovateli zatím za tuto službu 5,7 milionu korun. Vysoutěžená cena, kterou bude město Ostrava hradit za každou výpůjčku pro období 2023 a 2024 je 9,80 korun. Cena zohledňuje inflaci i zvýšené náklady provozovatele v souvislosti s krádežemi i poškozováním kol, se kterými se potýkal v rámci plnění služby hlavně v loňském roce. Město zajistilo řadu opatření, aby takového jevy maximálně eliminovalo.

Zdroj: https://polar.cz/zpravy/ostrava/ostrava-mesto/11000032828/sdilena-kola-v-ostrave-bude-provozovat-na-dalsi-dva-roky-dal-nextbike