Ostravský dopravní podnik se pyšní novým moderním zákaznickým centrem, které bylo otevřeno v zrekonstruovaném objektu na Poděbradově ulici. Poprvé mezi dopravními podniky v rámci celé země je součástí centra také samoobslužná zóna, kde si vše může cestující vyřídit sám.
Daniel Morys, generální ředitel DPO: „Přáli bychom si, aby naše samoobslužná zóna fungovala také edukačně. Sjednotili jsme softwarové prostředí jízdenkomatů a samoobslužných kiosků v novém zákaznickém centru, aby se zákazníci mohli v prodejně s pomocí specialistek naučit přesně to, co pak sami zvládnou třeba v jízdenkomatu."
K dispozici jsou samozřejmě i pracovníci, kteří lidem s vyřízením pomohou a nebo mohou jít i přímo k přepážce. Dopravní podnik tak pokračuje v modernizaci.
Jan Dohnal, náměstek primátora Ostravy: "Zákazníci, kteří využijí samoobslužnou zónu, provedou své nákupy za e-shopové ceny, v případě nákupu ostravské zóny tak například ušetří 50 korun oproti nákupu na přepážce.“
Podobným způsobem už také lze nakupovat jízdenky u regionálních dopravců, kteří propojují jednotlivá města a obce v celém kraji v rámci integrovaného dopravního systému ODIS.
Aleš Stejskal, jednatel společnosti KODIS: "KODIS má má podobných zákaznických středisek po celém kraji 11. Rozdíl mezi tímto ostravským a mimoostravskými je, že tam zajišťujeme veškerý servis."
Dopravní podnik Ostrav je navíc už třetím rokem bezpapírový a i v rámci samoobslužné zóny lze platit pouze bankovními kartami.