Miloš Novák, místopředseda představenstva Ostravských komunikací: "Lávka zůstala v 90. letech bezprizorní a postupně chátrala. Letos v létě na to upozornil všímavý občan. Po nezbytných majetkových převodech se podařilo zasáhnout a osadit zatím prozatímní lávku, kterou ale příští jaro nahradíme stabilním přemostěním."
Nejprve musela být „zapomenutá“ lávka převedena do majetku statutárního města Ostrava. Poté Ostravské komunikace přivolaly odborníky, aby zhodnotili její stav.
Miloš Novák, místopředseda představenstva Ostravských komunikací: "Výsledkem této prohlídky bylo, že stavební stav lávky je havarijní a musí se ihned uzavřít pro pěší provoz. Na lávku byly z obou stran osazeny zábrany proti vstupu a bylo rozhodnuto, že se musí demontovat."
Původně měla být lávka na zimu snesena a lidé měli být směrováni na trasu přes blízkou čerpací stanici, kudy se dá úsek obejít. Během zimních měsíců měly Ostravské komunikace vyrobit novou lávku a zhruba v dubnu 2023 ji osadit. Toto řešení se ale veřejnosti moc nezamlouvalo. Proto firma oslovila ostravskou společnost MAKOS, která byla schopná dodat provizorní přemostění pro pěší.
Daniel Lyčka, ředitel Ostravských komunikací: "V tuto chvíli je lávka pro veřejnost už přístupná a použitelná bez omezení. Na trvalém řešení pracujeme podle původního plánu."