Odstavné parkoviště Park and Ride na Hranečníku bylo prvním v Ostravě a během let se stalo velmi oblíbeným. Lidé hlavně z Karvinska zde nechávají svá vozidla, když jedou do práce a pak už pokračují hromadnou dopravou. Jenže postupem času už 82 míst přestalo stačit a proto Ostrava rozhodla o rozšíření parkoviště.
Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora Ostravy: „Už původní parkoviště s počtem 82 parkovacích míst bylo plně využíváno, a proto bylo jeho rozšíření logickým krokem k posílení funkce P+R. Parkoviště má nyní dvojnásobnou kapacitu a je napojeno nejen na MHD, ale také na systém městských sdílených kol. Nově nabízí také nabíječky pro elektromobily. Projekt byl zpracován s maximálním ohledem na životní prostředí. Výrazně posiluje podíl nově vysazené zeleně. Zároveň jsme pilotně v rámci parkoviště navrhli systém nakládání s dešťovými vodami. Parkovací stání jsou z drenážní dlažby s rozšířenými spárami pro vsakování vody. Dešťové vody jsou po přečištění sváděny do akumulační nádrže a zpětně využívány k zálivce zeleně."
Parkoviště je tak nově složeno z 92 kolmých stání, 80 běžných parkovacích stání, 7 míst pro nabíjení elektromobilů, 5 míst pro invalidy. Koncept P+R je cesta, kterou chce vedení radnice jít i v budoucnu.
Jan Dohnal, náměstek primátora Ostravy: "Chceme lidem nabídnout možnost přestoupit z auta na veřejnou dopravu tak, aby nemuseli zajíždět do centra. Má to dvojí efekt: první je samozřejmě vliv na životní prostředí a druhý, že ta auta už není fyzicky kde dávat, kde parkovat."
Náklady na rozšíření parkoviště byly asi 21 milionů korun. V průběhu jara bude ještě v jeho okolí vysazena zeleň. V plánu je také automatický závorový systém, který bude jednotný na všech městských parkovištích.