Sdílená kola jsou v Ostravě stále oblíbenější. Město vyslyšelo přání uživatelů a chce službu dále rozvíjet. Nově tedy zavádí propojení aplikace Nextbike s celoroční jízdenkou ODIS. Uživatelé tak díky tomu získají k současné nabídce dalších 15 minut jízdy na sdílených kolech zdarma. Dohromady tak celkem 30 minut.
zdroj foto: Nextbike Czech Republic
Do aplikace Nextbike je možné nyní nově připojit dlouhodobou 365denní časovou jízdenku ODIS pro tarifní zóny 1 nebo 2 na dopravní kartě ODISka nebo ZETKA, na platební kartě, v mobilní aplikaci ODISapka nebo MojeDPO. Držitelé takové jízdenky obdrží k dosavadním 15 minutám jízdy zdarma ještě dalších 15 bezplatných minut.
Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora: "Propojení služby sdílených kol s jízdenkou ODIS je zároveň spojením dvou možností pohybu po městě, z nichž oba jsou šetrné k životnímu prostředí. Další čtvrthodinu bezplatné jízdy na sdíleném kole mohou uživatelé vnímat jako svého druhu bonus za jejich zodpovědný přístup. Je totiž v našem zájmu, aby se služba sdílených kol stávala veřejnosti co nejdostupnější. Přispívá ke snižování emisí, pěstování zdravého životního stylu a lepší dopravní situaci v našich ulicích."
Způsob propojení této jízdenky s aplikací Nextbike není složitý. Stačí v hlavním menu aplikace zvolit sekci „Předplatné a partnerské výhody“ (eventuelně „Moje tarify a výhody“). Druhým krokem je pouhé kliknutí na tlačítko +. To se nachází vlevo nahoře spolu s textem „Koupit předplatné/Přidat partnera“. V sekci „Dostupní partneři“ uživatel následně vybere položku podle toho, na jakém nosiči má příslušnou jízdenku nahranou, načež zvolí možnost „Propojit s partnerem“. K úplnému dokončení pak stačí pouze vyplnit požadované údaje. A je hotovo.
Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva DPO: "Dopravní podnik Ostrava chce být laskavým, spolehlivým a moderním partnerem pro naše cestující. Proto jsme jako první dopravce v republice umožnili v naší mobilní aplikaci Moje DPO vyhledání dopravního spojení v přímé návaznosti na cyklodopravu a sdílená kola. Nově tuto spolupráci prohlubujeme a zvýhodňujeme naše nejvěrnější zákazníky. V aplikaci NextBike si uživatel prostě v nové záložce snadno vypíše číslo ODISky a po ověření systémem může používat kolo 30 minut zdarma, nikoliv jen 15 minut jako jiní."
Výčet dobrých zpráv pro uživatele služby nekončí.
Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora: "Pro letošní červenec a srpen plánujeme navýšit počet jízdních kol k zapůjčení na 1100 kusů. Jednotlivých výpůjčních stanovišť aktuálně máme ve městě 350. Nová se nadále zřizují, přičemž dochází také k obnově takzvaně „vypnutých“ stanovišť po zimním období. Provozovatel navíc investoval nemalé finanční prostředky do nových uzamykacích systémů, aby co nejúčinněji předcházel a zabraňoval krádežím kol."
Lukáš Luňák, ředitel společnosti Nextbike Czech Republic: "Na bikesharing lze nahlížet, mimo jiné, jako na prodlouženou ruku MHD. Ve spoustě evropských měst Nextbike funguje v symbióze s místními dopravními podniky a tím zvyšuje celkovou efektivitu městské mobility. Velmi nás těší, že jsme se právě v Ostravě k tomuto modelu připojili. Věříme, že Ostraváci propojení Nextbike účtu s ODISkou využijí v hojném počtu a najdou díky prodloužení jízdy zdarma i vzdálenější cíle svých cest."
Zatímco v „průkopnické“ sezóně 2019 posloužila sdílená kola k přesunu ve 434 496 případech, loni už provozovatel evidoval 513 747 výpůjček. Rekordním se stal rok 2020, kdy počet zapůjčení ukázal přesnou cifru 669 970.
Modrá sdílená kola přidala do své nabídky novou možnost. Lidé si mohou kolo půjčit ve Frýdku-Místku a vrátit ho v Ostravě, stejně tak i v opačném případě. Propojení obou měst bylo možné kvůli ideálnímu cyklistickému spojení.
Oblíbená modrá sdílená kola se opět vrací do ulic Frýdku-Místku. Letos jich bude k dispozici opět 200. Součástí výpůjčního systému je i šest okolních obcí. A město dál jedná s provozovatelem o možnosti rozšíření dojezdové a výpůjční vzdálenosti i do dalších měst, jako je například Ostrava.
Nový Jičín a Kopřivnice se stanou dalšími městy, která zavedou sdílená kola. Obě města na projektu spolupracují. Díky tomu se podařily snížit náklady na provoz a navíc bude možné s koly mezi městy přejíždět. Služba by měla ve městech fungovat zhruba od poloviny dubna.
Ostrava bude mít nové divadlo. Unikátní projekt herce Alberta Čuby navazuje na jeho úspěšné Divadlo Mír a bude to v podstatě další scéna v těsné blízkosti současného divadla ve Vítkovicích. Město už schválilo prodej pozemku, kde je dnes parkoviště.
Fotbalisté Baníku Ostrava se po 14 letech představili v evropském poháru. Ve druhém předkole Konferenční ligy smetli doma arménské Urartu 5:1 a udělali tak rázný krok k postupu do další fáze soutěže.
Studénka pracuje na tvorbě studie parkování ve městě. V ideálním případě by tu mohlo přibýt 180 odstavných míst. Na realizaci všech by byla potřeba částka zhruba 20 milionů korun.
Teď vás seznámíme s karvinským dopravním policistou, který svůj život nedávno obohatil novým koníčkem a to hře na saxofon. Ve volném čase hraje známé skladby na různých místech v naší zemi i za hranicemi a naplňuje tak svůj život nevšední zážitky.
V letošním ročníku se jednalo o rekordní počet přihlášených kuchařů, a to nejen z Orlové. Pětičlenná porota měla nelehký úkol, ale nakonec zvítězil fazolový guláš s uzeným masem.
Tropické teploty lákají k vodě. V Porubě si lidé mohou bezpečně zaplavat na letním koupališti, které nabízí i jiné sportovní vyžití jako plážový volejbal, ping pong nebo badminton.
Původní zděné autobusové zastávky v Porubě jsou po letech v neutěšeném stavu. Postupně proto projdou revitalizací. První z nich, která se změnila v umělecké dílo, je zastávka Jana Šoupala.
Participativní rozpočet na letošní rok zná své vítěze. Rozhodovala o nich až druhá veřejná anketa. Respektive, vzhledem k naprosté shodě hlasů, nakonec musela vyřknout definitivní verdikt rada města.
V Ostravě bude zase o trochu bezpečněji. Do rukou primátora Jana Dohnala složilo slib 13 nových městských policistů, kteří okamžitě nastupují na služebny po celém městě. Své úkoly ale samozřejmě budou plnit především přímo v ulicích.
Nemocnice v Havířově i v letošním roce nechala před hlavním vstupem vysadit květinovou louku. Ta hraje doslova všemi barvami a nečekaně na ní vykvetly i slunečnice.
Žáci základních škol Moravské Ostravy a Přívozu namalovali, jak si představují Ostravu za 100 let. Nejlepší díla byla oceněna a ze všech se zároveň připravila výstava. Ta je k vidění ve Dvoraně radnice centrálního obvodu.
Nejen to, jak se oblékali, ale i jak žili středověcí válečníci ukázal návštěvníkům Slezskoostravského hradu workshop s názvem Druhá kůže rytířova. Došlo i na názorné ukázky a návštěvníci si mohli na vlastní kůži vyzkoušet i středověkou zbroj.
Občané Ostravy mají už jedenáctým rokem možnost chránit svá kola, koloběžky, nebo invalidní vozíky pomocí syntetické DNA. Nechat si je zdarma označit mohli už poněkolikáté taky na cyklostezce u slezskoostravské Loděnice.
Akce pro děti i dospělé symbolicky uvítala ve Slezské Ostravě prázdniny. Travnaté prostranství na okraji Heřmanic ožilo druhou červencovou sobotu zábavnými atrakcemi a soutěžemi. Jednalo se už o desátý ročník oblíbené akce.
Baseballisté Arrows Ostrava mají dobře našlápnutou sezonu. Zatím si vedou mnohem lépe než v předchozích dvou letech. Aktuálně jsou v tabulce na 4. místě.
Ostrava zavádí pro majitele roční jízdenky ODIS 30 minut jízdy na sdíleném kole zdarma
Vydáno 24. března 2023 13:35, Ostrava-město, Jiří Cileček
Sdílená kola jsou v Ostravě stále oblíbenější. Město vyslyšelo přání uživatelů a chce službu dále rozvíjet. Nově tedy zavádí propojení aplikace Nextbike s celoroční jízdenkou ODIS. Uživatelé tak díky tomu získají k současné nabídce dalších 15 minut jízdy na sdílených kolech zdarma. Dohromady tak celkem 30 minut.
zdroj foto: Nextbike Czech Republic
Do aplikace Nextbike je možné nyní nově připojit dlouhodobou 365denní časovou jízdenku ODIS pro tarifní zóny 1 nebo 2 na dopravní kartě ODISka nebo ZETKA, na platební kartě, v mobilní aplikaci ODISapka nebo MojeDPO. Držitelé takové jízdenky obdrží k dosavadním 15 minutám jízdy zdarma ještě dalších 15 bezplatných minut.
Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora: "Propojení služby sdílených kol s jízdenkou ODIS je zároveň spojením dvou možností pohybu po městě, z nichž oba jsou šetrné k životnímu prostředí. Další čtvrthodinu bezplatné jízdy na sdíleném kole mohou uživatelé vnímat jako svého druhu bonus za jejich zodpovědný přístup. Je totiž v našem zájmu, aby se služba sdílených kol stávala veřejnosti co nejdostupnější. Přispívá ke snižování emisí, pěstování zdravého životního stylu a lepší dopravní situaci v našich ulicích."
Způsob propojení této jízdenky s aplikací Nextbike není složitý. Stačí v hlavním menu aplikace zvolit sekci „Předplatné a partnerské výhody“ (eventuelně „Moje tarify a výhody“). Druhým krokem je pouhé kliknutí na tlačítko +. To se nachází vlevo nahoře spolu s textem „Koupit předplatné/Přidat partnera“. V sekci „Dostupní partneři“ uživatel následně vybere položku podle toho, na jakém nosiči má příslušnou jízdenku nahranou, načež zvolí možnost „Propojit s partnerem“. K úplnému dokončení pak stačí pouze vyplnit požadované údaje. A je hotovo.
Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva DPO: "Dopravní podnik Ostrava chce být laskavým, spolehlivým a moderním partnerem pro naše cestující. Proto jsme jako první dopravce v republice umožnili v naší mobilní aplikaci Moje DPO vyhledání dopravního spojení v přímé návaznosti na cyklodopravu a sdílená kola. Nově tuto spolupráci prohlubujeme a zvýhodňujeme naše nejvěrnější zákazníky. V aplikaci NextBike si uživatel prostě v nové záložce snadno vypíše číslo ODISky a po ověření systémem může používat kolo 30 minut zdarma, nikoliv jen 15 minut jako jiní."
Výčet dobrých zpráv pro uživatele služby nekončí.
Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora: "Pro letošní červenec a srpen plánujeme navýšit počet jízdních kol k zapůjčení na 1100 kusů. Jednotlivých výpůjčních stanovišť aktuálně máme ve městě 350. Nová se nadále zřizují, přičemž dochází také k obnově takzvaně „vypnutých“ stanovišť po zimním období. Provozovatel navíc investoval nemalé finanční prostředky do nových uzamykacích systémů, aby co nejúčinněji předcházel a zabraňoval krádežím kol."
Lukáš Luňák, ředitel společnosti Nextbike Czech Republic: "Na bikesharing lze nahlížet, mimo jiné, jako na prodlouženou ruku MHD. Ve spoustě evropských měst Nextbike funguje v symbióze s místními dopravními podniky a tím zvyšuje celkovou efektivitu městské mobility. Velmi nás těší, že jsme se právě v Ostravě k tomuto modelu připojili. Věříme, že Ostraváci propojení Nextbike účtu s ODISkou využijí v hojném počtu a najdou díky prodloužení jízdy zdarma i vzdálenější cíle svých cest."
Zatímco v „průkopnické“ sezóně 2019 posloužila sdílená kola k přesunu ve 434 496 případech, loni už provozovatel evidoval 513 747 výpůjček. Rekordním se stal rok 2020, kdy počet zapůjčení ukázal přesnou cifru 669 970.