Vozy mají karosérii a podvozek Solaris s celovozovou klimatizací, kamerový systém, včetně kolizní kamery, zařízení na měření obsazenosti spojů. Celková cena za dodávku šesti trolejbusů je více než 97 milionů korun. Jeden vůz vyjde na 16 milionů korun.
Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva DPO: "DPO nedávno rozšířil vozový park o 12 nových trolejbusů Škoda 36 Tr, dalších 6ks uvede do provozu ještě letos. Další nové, větší dvoučlánkové trolejbusy Škoda 27 Tr nahradí vozy Solaris Trollino 15 AC. Cestující budou vozit tam, kde je potřeba větší kapacity. S novými dvoučlánkovými trolejbusy počítáme převážně na lince 104 mezi Michálkovicemi a centrem města. Trolejbusy budou dodány ve třech samostatných dodávkách po dvou kusech, první do konce roku 2024, druhá do ledna 2025 a třetí v případě využití opce do března 2025."
Břetislav Riger, náměstek primátora pro dopravu: "Trolejbusy v Ostravě převezly v roce 2022 celkem 6 milionů 658 tisíc cestujících. Těší nás, že Ostravanům můžeme pro další roky nabídnout ještě větší komfort v podobě dalších modernějších vozů. Dnes má DPO 66 trolejbusů, z nichž třetina je zcela nových."
Petr Novotný, President Components & Bus Mobility ve Škoda Group: "Náš závazek poskytovat ekologicky šetrná řešení městské mobility se dokonale shoduje s vizí Ostravy pro udržitelnou budoucnost. Proto jsme hrdí na to, že jsme byli vybráni jako dodavatel moderních trolejbusů právě do tohoto města s bohatou průmyslovou tradicí. Ostrava patří mezi naše dlouhodobé partnery, ve městě vozí cestující jak naše trolejbusy, tak tramvaje. Dodávkou dalších trolejbusů se společnými silami podílíme na utváření čistší, ekologičtější a udržitelnější budoucnosti města. Tato moderní, plně klimatizovaná vozidla s bezemisním provozem jsou jedním z příkladů našeho úsilí o výrobu inovativních řešení městské mobility, které kladou vysoký důraz na spokojenost obyvatel a ochranu životního prostředí."
DPO naposledy rozšířil vozový park o nové trolejbusy začátkem letošního roku. Od února začalo postupně cestující v Ostravě vozit 12 nových parciálních trolejbusů Škoda 36 Tr rovněž od společnosti Škoda Group, k nimž zbývá dodat ještě 6 vozů. Cena za jeden vůz byla přes 11 milionů korun. Na šest vozů získal DPO dotaci z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) ve výši 85 procent. Podnik tehdy z vozového parku vyřadil nejstarší řadu trolejbusů, vozy Škoda 21 Tr.