Břetislav Riger (Ostravak), náměstek primátora Ostravy: "Má vlastně tři hlavní důvody. Jeden je technický. Budeme opravovat mostovky, povrchy, hydroizolace, ať už se to týká mostovek pro tramvajovou trať nebo silniční. Důvodem je především to, že nám zatékala voda do podchodu a degradovala nám konstrukce. Tím se odstraní tato závada. Další důležitou věcí je zlepšeníj uživatelských vlastností toho bodu a toho přestupního uzlu jako takového. Víme, že směrem z centra je to vlastně obrovský přestupní uzel, kdy se vlastně dneska přebíhá z jednoho nástupiště na druhé, podle toho, jestli člověk jede do Poruby nebo na Jih. Dneska vlastně tou úpravou by se to mělo zjednodušit ten přestup v tom, že by měl být přestup hrana-hrana. Jedna kolej se odstraní, zůstanou tam dvě nástupiště místo dnešních tří a to jedno nástupiště, které bude ve dvou směrech pryč z centra, bude sloužit ke zjednodušenému přestupu. K tomu pohyb z podchodu směrem nahoru k nástupištím, tak tam budou travelátory, které by měla usnadnit pohyb. Je to vlastně přívětivá stránka té modernizace.”