Na konci minulého roku si operační důstojník policie přečetl na tísňové lince 158 SMS zprávu: „Za špatné chování prodavaček podpálím jisté obchodní centrum v Ostravě. Je mi to lito...Berte to jako Vánoční bengál.“ Policisté museli ihned rozjet akci a protože nebylo konkretizováno, kterého řetězce se výhružka týká, bylo opatření velmi rozsáhlé a bylo do něj zapojeno mnoho mužů.
Eva Michalíková, mluvčí PČR Ostrava: "Policisté přijali zvýšené bezpečnostní opatření spočívající v kontrolách nákupních center. Do tohoto se zapojily více jak dvě desítky policistů. Naštěstí se výhružná zpráva nepotvrdila."
Zhruba o hodinu později operační důstojník ze stejného telefonního čísla obdržel druhou zprávu ve znění: „Já si dělal srandu.“ Policisté z Hrabůvky už ale po pachateli intenzivně pátrali.
Eva Michalíková, mluvčí PČR Ostrava: "Komisařka 3. oddělení obecné kriminality v minulém týdnu ve zkráceném přípravném řízení sdělila 52letému muži podezření ze spáchání trestného činu šíření poplašné zprávy."
Pachatel u výslechu řekl, že měl konflikt s prodavačkou v hypermarketu na Dubině, a protože byl naštvaný, měl zprávu poslat. Nyní hrozí až 5 let vězení. a přitěžuje mu i to, že už něco podobného v minulosti už několikrát udělal.
Eva Michalíková, mluvčí PČR Ostrava: "Je důležité si uvědomit, že jakékoliv oznámení, které nese znaky vyhrožování či šíření poplašné zprávy, je policisty bráno zcela vážně a nelze ho nepodcenit. Byť se může vyhrožující osoba tímto způsobem domáhat například pozornosti, či volat o pomoc (ze zdravotních důvodů, špatné rodinné situace, finanční situace atd.), vždy si musí uvědomit následky svého jednání. Policisté k těmto opatřením přistupují okamžitě, kdy je zapojeno mnoho sil a prostředků. Mohou tak chybět tam, kde jsou opravdu více potřeba. Každá taková výhrůžka má charakter protiprávního jednání, za což může být oznamovatel potrestán."