Rekonstrukce klíčového dopravního uzlu v centru Ostravy - náměstí Republiky je v plném proudu. Harmonogram dopravních omezení a uzávěr ale musí být upraven. Stavebníci totiž zjistili, že konstrukce Frýdlantských mostů je v horším stavu, než očekávali a je potřeba upravit projekt.
Břetislav Riger (Ostravak), náměstek primátora Ostravy: "Na mostní konstrukci i kolejovém mostním tělese pro tramvajovou dopravu jsme po odkrytí stavebních konstrukcí našli větší problémy, než jsme očekávali, a které se projevily při průzkumu a při projekci. Je to v takovém stavu, že to není nic, co by limitovalo
stavbu, ale budeme muset změnit organizaci náhradní autobusové dopravy. Přesuneme autobusy na druhou stranu, budou jezdit proti sobě a budou se míjet po té druhé mostovce."
Daniel Morys, ředitel DPO: "Z centra k zastávce Don Bosco pojedou autobusy jednodušeji a kratší dobu."
Osobní vozy, které mohly využívat pravou stranu mostů ve směru do centra budou muset na objízdnou trasu. Ta vede na Vítkovickou ulici, dále na Místeckou a přes ni do centra. Změny v projektu by neměly ohrozit celkový harmonogram.
Michal Jahn, Správa silnic MS kraje: "Stavebně technický stav spádové vrstvy toho betonu má známky degradace a není vhodný k sanaci, tak jak se původně uvažovalo. Musí se celkově vyměnit tahle část mostu."
První ze tří etap by měla skončit v prosinci. Původní náklady byly 370 milionů korun. Ty se nyní o řádově miliony zvýší.