Do mateřských škol se po týdnech vrátily děti. Školky se na ně připravovaly dopředu a čas bez nich využily nejen k úklidu, i opravám, rekonstrukcím, nebo k zavádění různých novinek. “Dokončili jsme stavební práce v suterénu, kde jsme opravovali jednu koupelnu, máme nové klimatizační jednotky, protože v létě tady bývá horko a my věříme, že v létě děti budou, že zase bude příjemně. Máme spoustu dotací z magistrátu a z městského obvodu Poruba, takže kolegyně zpracovávají metodiky a připravují si nové materiály, které budou používat pro práci s interaktivní tabulí,” uvádí Dana Schönová, ředitelka MŠ Exilu
Do školky bude zpočátku docházet 40 dětí, což je zhruba třetina a rozděleny budou do 8 skupin. I přesto, že školky byly zavřeny, s rodiči dětí i se samotnými dětmi byly paní učitelky stále v kontaktu. “Samozřejmě potom jsme sdíleli s rodiči na stránkách našeho školního facebooku vzdělávací videa, kde rodiče mohli shlédnout námi natočené písničky doplněné piktogramy, kde si také mohli s námi třeba poskládat papírovou lodičku, nebo jsme jim nacvičili písničku k jarní tématice, kde nás mohli shlédnout na videu a s námi si zazpívat, aby jsme neztratili úplný kontakt s nimi,” popisuje výuku Věra Snížková, učitelka MŠ Exilu
A rodiče si mohli chodit do školky i pro různé pomůcky, aby děti zabavily a úplně nevyšly ze cviku. “Učili jsme se, protože to distanční vzdělávání v mateřské škole, to je opravdu oříšek.
V prvním okamžiku začaly spolupracovat kolegyně ze speciálních tříd. Připravovaly pro děti s poruchou autistického spektra pomůcky, které si rodiče zapůjčovali. Takže byl systém, rodiče měli možnost, docházeli do školky střídavě a půjčovali si krabice pro strukturované učení,” říká Dana Schönová, ředitelka MŠ Exilu. “Tady třeba děti měly za úkol k autu poznat znak auta, přiřadit a do toho vlastně i v rámci globálního čtení přidat i popisek. Další úkol, který děti mohly dostávat a dostávali domů , byl vlastně v rámci rozvoje komunikace, kdy hledaly hlásku na začátku, našly hlásku, přiřadily písmeno a vlastně tohle jim vytvořilo nové slovo,” uvádí Věra Snížková, učitelka MŠ Exilu
O půjčování pomůcek byl velký zájem Pravidelně si pro ně chodily do školky bezmála 4 desítky rodičů.