Nájemníci porubských obecních bytů už nemusí se svými požadavky chodit na úřad, nebo shánět úředníky po telefonu. Vše si vyřídí rychle a snadně přes aplikaci portál nájemníka.
Jan Dekický (ODS), místostarosta MOb Ostrava-Poruba: “Což je služba pro naše nájemníky jak jednodušším způsobem nahlásit závadu v bytě, závadu v domě, případně jsou tam i možnosti, jak nahlásit určité evidenční změny. To znamená, když se dítko odstěhuje, nebo naopak přítel přistěhuje, tak nemusíte chodit, volat, psát mail. Jednoduše ten požadavek zadáte do systému.”
Petra Lehká, vedoucí odboru bytového hospodářství a údržby budov: “Vidí tam všechny údaje, které potřebuje. Vidí tam nájemní smlouvu nahranou, případné dodatky. Vidí tam předpis nájmu, to znamená, co má platit. Pokud něco nezaplatil, pokud má po splatnosti, vidí údaj, jestli něco nezaplatil, vidí tam vyúčtování služeb za poslední rok. To, co my považujeme za velkým přínosem je, že přes tu aplikaci nám požadavky, které souvisí s tím bytem i s tím domem, ve kterém bydlí.”
Každý nájemník by už měl mít v mailu své přihlašovací údaje s odkazem na tuto aplikaci. Pokud jste je nedostali, kontaktujte radnici.
Jan Dekický (ODS), místostarosta MOb Ostrava-Poruba: “Hned první den, kdy jsme to spustili, tak přišly první dotazy, respektive první požadavky od našich nájemníků, takže postupně se lidé učí. Kdo není úplně kamarád s počítačem, tak pořád může zavolat, může přijít, může napsat e-mail, ale tento způsob je mnohem pohodlnější jak pro nájemníky, tak upřímně řečeno i pro nás, protože všechny ty požadavky jsou evidované v systému, na nic se nazapomene, nic se neztratí.”
Radnice má ve své správě zhruba tisíc bytů. Dalších 200 je v domovech s pečovatelskou službou. Přístup do aplikace má každý, kdo má nájemní smlouvu.