Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

I na růžových kolech se musí jezdit podle pravidel

  • Ostrava,

Pokud jste v poslední době byli v centru města a jeho blízkém okolí, jistě jste si všimli růžových kol ve speciálních stojanech. Jde o projekt Bikesharingu, který odstartoval 1. května. Tedy vlastně sdílení kol. Kolo si na jednom místě půjčíte a vrátit ho můžete zase jinde. Po týdnu fungování se dá říct, že je velmi úspěšný. Cyklisté ale často zapomínají, že i na růžovém kole musejí dodržovat dopravní předpisy.

Bikesharing neboli sdílení kol bylo v Ostravě spuštěno 1. května. Město doslova zaplavila růžová kola. V tuto chvíli jich je 180 na 45 místech v centru a jeho okolí. Pokud se na nich chcete svézt, nejjednoduší je si stáhnout do mobilu aplikaci Rekola a ta vás pak jednoduše navede. Po týdnu se už dá říct, že je projekt úspěšný. Denně je evidováno asi 500 výpůjček. Dobrou zprávou také je, že nebylo odcizeno ani jedno růžové kolo. ”Po prvním týdnu víme, že si nějaké kolo půjčilo více než 5 tisíc lidí. Tato čísla jsou lepší, než jsme čekali. Nejpoužívanější stanice je Masarykovo náměstí,” popsal koordinátor bikesharingu pro Ostravu Lubomír Fridrich. Výsledky potěšily i primátora Tomáše Macuru: “Teď jde o to, aby se ten počet kol zvyšoval a aby zájem nepominul. Počítáme s tím, že bychom počet stanovišť rozšiřovali i do jiných částí města,” uvedl.

Už nyní je také jasné, že si na růžová kola musíme ještě zvyknout. Chodci na kola a cyklisté na chodce. Důležitý je vzájemný respekt a také dodržování pravidel silničního provozu. Často se totiž stává, že cyklisté jedou na růžových kolech po chodnících a v pěších zónách. Tam ale samozřejmě nesmí. Hrozí jim dokonce pokuta. “Je třeba myslet na to, že jsem účastníkem silničního provozu, že musím jezdit po cestě a nikoliv po chodníku a pokud mi není 18, musím mít helmu,” vysvětlil Fridrich.

Ideální je využívat cyklostezky. Provozovatelé také doporučují, aby lidé používali ochranné helmy. V centru bývá velký provoz a v případě nehody vám helma může zachránit život. Bikesharing by se měl rozšířit i do dalších částí města. Zájem už projevila například Poruba. 

Nahlásit chybu


K tématu




HB group Facility s.r.o.,
Ostrava
od 13 000 do 15 000 Kč/měsíc

Detail

ASF jobs s.r.o., Ostrava
Ostrava
od 13 860 do 15 015 Kč/měsíc

Detail

HB group Facility s.r.o.,
Ostrava
od 13 000 do 15 000 Kč/měsíc

Detail