První historické kolo Petr Šimpach zrenovoval s pomocí otce ve svých 13 letech. Od té doby se jeho sbírka rozrostla na třináct kousků a jeden vozík za kolo. Nejenže každý bicykl prošel jeho rukama, ale sehnal si k němu i potřebné údaje a začal se o dějiny výroby kol zajímat hlouběji. O své znalosti a také o příběhy spojené se záchranou cenných exponátů se podělí na přednášce, jež se v muzeu uskuteční 7. února v 17 hodin.
Na výstavě, která potrvá do 28. února, bude ke spatření nejen celá sbírka Petra Šimpacha, ale také historická kola zapůjčená ostravskými spolky Moravan a Elegant i bicykly přátel mladého sběratele, kteří mu s restaurováním pomáhají a sami se tomuto koníčku také věnují. „Celkem jde o tři desítky exponátů, každý je opatřen zajímavými informacemi. Byl bych rád, kdyby i lidé, kteří se historickými koly nezabývají, z výstavy odcházeli s pocitem, že viděli zajímavé unikáty, a aby si uvědomili i to, jak se vyvíjela historie jejich výroby. Vždyť v Čechách jsme byli v 30. letech minulého století schopni produkovat kola s přehazovačkou, kola odpružená i jinak technicky na výši. Jenže po roce 1948 jsme o tento náskok přišli a v 90. letech jsme začínali zase od začátku. Je toho prostě víc, co bych návštěvníkům rád předal,“ říká student maturitního ročníku Gymnázia Mikuláše Koperníka v Bílovci a na otázku, kterého bicyklu ze své sbírky si cení nejvíc, odpovídá: „Pokud jde o vzpomínky a zážitky, nejvíc toho prvního, které mě ke všemu přivedlo. S kamarádem jsem na něm dokonce absolvoval cestu z Brna do Lednice. A ze sběratelského hlediska by zvítězil tandem Eska, originální z 30. let. Těch kousků je v republice jen pár.“