Především komunikace s médii, schopnost připravit kvalitní tiskovou zprávu či nebát se rozhovoru v médiích, odstranit či alespoň snížit trému při prezentaci organizace, to jsou časté problémy zástupců neziskových organizací.
Další seminář byl zaměřen na vyhledávání zdrojů včetně přímého oslovení, tedy fundraisingu. Nedílnou součástí školení byla i praktická příprava účastníků tak, aby si ověřili získané teoretické znalosti v praxi.
Seminář příprava projektů byl rovněž rozdělen na dvě části. Teoretickou a praktickou, v praktické části měli účastníci semináře možnost přímé konzultace svých projektů s lektorem tak, aby byli v dotačním řízení úspěšní.
Posledním ze seminářů bylo téma marketing neziskových organizací, na kterém se podílel rovněž ředitel Nadace OKD Jiří Suchánek. Vysvětlil účastníkům pohled donátora na prezentaci neziskových organizací, jejich medializaci a komunikaci s donátory.
Semináře lektorovala Dana Diváková, která se vždy snažila účastníkům vycházet vstříc v jejich individuálních požadavcích.
Všechny semináře byly hodnoceny účastníky velmi kladně a uvítali by další pokračování tohoto trendu. Zároveň zhodnotili význam seminářů i z jiného pohledu, kdy Nadace OKD nejen, že podporuje neziskový sektor finančně, ale podporuje i rozvoj jednotlivých neziskových organizací a tím zvyšuje jejich profesionalitu.