„Šlo svým způsobem o unikátní projekt, protože dosud jsme klientům posílali jen písemné pozvánky na preventivní prohlídky. Telefonické zvaní nám dalo možnost okamžité zpětné vazby. Potvrdilo se nám například, že ženy, které na prevenci nechodí, se nechají jen velmi obtížně přesvědčit k opaku," zhodnotila výsledky kampaně zdravotní ředitelka MUDr. Renata Knorová, MBA.
Oslovené ženy měly možnost přímo s průkazkou pojištěnce navštívit některé ze 48 akreditovaných mamografických center v ČR, s nimiž ČPZP spolupracuje. Z celkového počtu 5 087 žen se pojišťovna dovolala 2416 ženám, z nichž 965 slíbilo na bezplatnou prohlídku zajít a 1451 to odmítlo. Dosud si svá prsa nechalo zkontrolovat 428 žen. Z žen, kterým se pojišťovna dovolala, jich nejvíce přislíbilo účast v Moravskoslezském, Olomouckém a Jihomoravském kraji, nejméně zájemkyň bylo z Karlovarského, Libereckého a Královéhradeckého kraje.
Mamografický screening je pravidelné preventivní vyšetření žen bez zjevných příznaků onemocnění s cílem zachytit rozvíjející se zhoubný nádor prsu v co nejčasnějším stadiu. Princip jeho fungování vychází z předpokladu, že onemocnění zachycené v počátečním stadiu je dobře a snadno léčitelné.
Zhoubné nádory prsu představují v současné době jeden z nejzávažnějších epidemiologických problémů v České republice. Každoročně je u nás diagnostikováno více než 6000 nových případů onemocnění rakoviny prsu. Na jeho následky ročně umírá 2000 žen. Bylo prokázáno, že pravidelným mamografickým vyšetřením je možné většinu nádorů zjistit v počátečním stadiu, kdy jsou dobře léčitelné a snížit tím úmrtnost žen až o 30 procent.
ČPZP je s bezmála 1,2 milionu klientů třetím nejvýznamnějším subjektem mezi zdravotními pojišťovnami v České republice. Na území celé republiky má více než sto poboček.