Její účastníci se seznámili s obsahem nového projektu Kompetence řídících pracovníků škol, který je realizován z prostředků Evropské unie a českého státního rozpočtu.
Přihlásili se do něj řídící pracovníci škol, vedoucí předmětových komisí, výchovní poradci a další odborníci ze šesti škol v Moravskoslezském kraji.
Jak uvedla Dana Diváková, vedoucí projektu, společně vypracují program, který má napomoci zvýšení konkurenceschopnosti škol, a to především v oblasti získávání dalších zdrojů financování škol, zvyšování jazykových i dalších odborných znalostí u učitelů a studentů.
Několika účastníků konference jsme se zeptali, co od tohoto projektu očekávají.
Luděk Šipula, zástupce ředitele Střední školy elektrotechnické v Ostravě Na Jízdárně: "Obsáhlou diskusi na téma jak uspět v silné konkurenci škol. V současné době máme 700 žáků, ale kapacita ještě není plně využita. Proto se vážně zabýváme otázkami zkvalitňování školského managementu a zatraktivnění studijních oborů. Zamýšlíme se, jak například více získat zájemců o tříletý učební obor elektrikář. Je to velmi zajímavý, ale náročný obor, avšak chlapci se na něj moc nehlásí. Přitom je tak perspektivní! V našem průmyslovém regionu očekávám i větší podporu technického vzdělávání ze strany Moravskoslezského kraje."
Jan Císař, zástupce ředitelky školy EDUCA - Střední odborná škola v Novém Jičíně: "Ministerstvo školství ČR logicky nemá tolik prostředků, obzvláště v době hospodářské krize, které bychom pro rozvoj školy a zvýšení její konkurenceschopnosti potřebovali. Musíme hledat jiné zdroje pro financování našich aktivit. Od projektu očekávám, že nám pomůže se více zorientovat ve vyhledávání těchto zdrojů nejen u nás, ale i v zahraničí."
Marcela Bittnerová, učitelka ruštiny, Střední škola ekonomicko-podnikatelská ve Studénce: "Chtěla bych své žáky zavést do Petrohradu, aby si osobně prohlédli Ermitáž a další pamětihodnosti, o kterých si v hodinách vyprávíme. Hledám vhodný studijní program, který by nám to umožnil. V rámci tohoto projektu chci oslovit několik učitelů ruštiny na jiných školách v Moravskoslezském kraji, s nimiž se pokusíme vytvořit návrh výměnných studijních pobytů. Cenové nabídky zájezdů do Ruska jsou příliš vysoké. U nás ve Studénce je hodně nezaměstnaných a musíme hledat přijatelnější finanční varianty pro poznávání národů, jejichž jazyky se učíme."
Magdalena Chmelařová, proděkanka Slezské univerzity v Opavě: "Na projektu se mi líbí, že slibuje získání praktických zkušeností při vyhledávání finančních zdrojů pro realizaci mých snů ve školství."