Počet dětí, o které se Barborka stará, se za poslední tři roky snížil zhruba o 15 na 87. Výdaje na přímou podporu vzdělávání, volného času a zdravotní péče či další pomoc rodinám se meziročně navýšily o 25 procent na 2,4 milionu korun. Další peníze sdružení používá na organizaci společných letních pobytů a akcí pro děti. Vyplývá to z výroční zprávy, kterou sdružení zveřejnilo na svých internetových stránkách www.svatabarbora.cz.
Občanské sdružení svatá Barbora se stará o děti z České republiky, Polska a Slovenska, kterým zemřel jeden z rodičů na následky pracovního úrazu v hornictví. „Situace rodin, které přišly o živitele, není jednoduchá. Díky pomoci našeho sdružení mohou děti bez omezení pokračovat ve studiu, rozvoji talentu i ve svých koníčcích a zálibách," vysvětlil předseda sdružení a mluvčí OKD Vladislav Sobol.
„Společnost OKD se stejně jako dříve i v roce 2010 postarala o to, aby byla činnost sdružení a pomoc dětem finančně zajištěná. Ještě více prostředků a úsilí jsme zároveň investovali do bezpečnosti práce s cílem, aby dětí, o které se Barborka stará, postupně ubývalo," řekl generální ředitel OKD Klaus-Dieter Beck.
Loni přispělo sdružení dětem například 224 tisíc korun na školné, 256 tisíc na ubytování středoškoláků a vysokoškoláků na kolejích či internátech, 82 tisíc na autoškoly či 224 tisíc na jazykové kurzy v Anglii, které Barborka každý rok organizuje pro čtyři své děti. Barborka také dětem už od šesté třídy přispívá na nákup počítače a částečně hradí poplatky za internet.
Stále populárnější jsou také společné akce, na kterých mají všichni možnost podělit se o zkušenosti s životem v neúplné rodině a načerpat sílu do dalších dní. Loni si takto maminky s dětmi užily například lyžařský víkend v Beskydech, návštěvu doubravského Dinoparku nebo ozdravný pobyt v maďarských termálních lázních.
Činnost sdružení hradí členské firmy v čele se společností OKD, která je zakladatelem organizace. Hlavním dárcem Barborky je Nadace OKD, do společné kasy přispívají také další dárci a sami horníci. Mediálním partnerem sdružení je komunikační agentura R MEDIA, která aktuální výroční zprávu sponzorsky vydala.