Na 120 dětí z bruntálského okresu se sjelo do Bruntálu na oblastní ekologickou soutěž. Už po více než dvacáté ji pořádala místní Základní škola na Okružní ulici.
Úkoly v ekosoutěži nezůstávají pro účastníky stejné. Pořadatelé je každoročně mění.
Petra Kalová, ředitelka soutěže
Letošním tématem jsou smysly. To znamená poznávají přírodu všemi smysly. Náplní soutěže, nebo úkoly soutěže, jsou takové, tak udělány, aby děti vyzkoušely hmatem, čichem, sluchem přírodu a aby ji tak i lépe poznaly.
Děti si vyzkoušely poznávat svět svými smysly neobvyklými způsoby. Přesvědčily se i o tom, že smysly nás mohou někdy klamat.
Adam Ritnošík, pořadatel
Oni přijdou, my jim dáme takové brýle, které mají vlastně začerněné skla, což znamená, že nebudou vidět a budou vlastně chodit sem, kde budou dostávat skleničky, budou k tomu čuchat a budou muset poznat, co v tom je. Na tom druhém budou ochutnávat jídlo.
Martin Blahuš, pořadatel
Na tomto stanovišti zjišťují podle hmatu co je to předmět schovaný v tom sáčku a taky určují makrosnímky přiblížené.
Anketa, soutěžící
No tak nejhorší asi byly nudle.
Tam byly takové krabice a tam se musela strčit noha a poznat, co to je, jestli třeba kamínky nebo písek a potom vyndat. Bylo to docela těžké.
Na ekologii se dnes zaměřuje spousta škol. Na bruntálské škole Okružní se jí věnují opravdu důkladně.
Leoš Sekanina, ředitel ZŠ Okružní
Chtěli bychom, aby žáci získali k ekologii, ochraně přírody jaksi vztah, ať už je to třídění odpadů až po praktickou ekologii. Snažíme se je motivovat třeba i konání, této ekologické soutěže.
Michal Ulrich, CHKO Jeseníky
My se velice rádi do takových soutěž zapojujeme, protože můžeme být přímo v kontaktu s těmi dětmi. Domníváme se, že to má velký smysl.
O ekologii se dnes hodně mluví, ale ne vždy se pro ni něco opravdu dělá. Podobných soutěží proto není nikdy dost.