Práce na celém projektu započaly v roce 2013. Předcházelo tomu mnoho let úvah a přemýšlení.
Milan Rác (nez.), starosta Zlatých Hor: „Tento projekt se jmenuje Zpřístupnění zlatohorského podzemí a chtěli bychom zpřístupnit co nejvíc míst ve zlatohorském rudném revíru, aby turisté nepřijeli jenom na jedno odpoledne, ale aby vznikl nějaký produktový balíček Těžba zlata ve Zlatých Horách.“
Turisté by pak měli důvod zůstat ve městě i několik dní. Tak zvaná Poštovní štola je jedním z nejlépe zachovalých historických důlních děl v celém zlatohorském důlním revíru.
Jan Kotris, závodní dolu: „Je to areál historické Poštovní štoly, která byla zaražená v roce 1513, aspoň takové jsou zmínky písemné. Ta činnost tady probíhala několik staletí, vždycky se střídala období úpadku, rozmachu. Poslední takový vzepětí bylo na konci 17. století.“
Úplně poslední pokus o obnovení těžby se uskutečnil v letech 1846 až 1848. Ten zkrachoval pro nedostatek peněz.
Jan Kotris, závodní dolu: „Potom už se tady uchytil pouze majitel chemické továrny Richter, který tady těžil důlní vodu pro výrobu vitriolu a tím celá historie skončila.“
Poštovní štola zůstala nedotčená i po obnovení těžby ve Zlatých Horách v padesátých letech minulého století. To trvalo až do roku 2013, kdy začaly práce na jejím zpřístupnění..
Zdeněk Brož (nez.), senátor: „ Já mám tenhleten kraj moc rád, mám ho proježděný na kole mnohdy a mnohdy jsme se zastavili na zajímavých místech. Já myslím, že tohleto může být jedno z dalších zajímavých míst pro turisty, cykloturisty pro jejich zastavení, poučení, informace.“
Eduard Muřický, náměstek ministra průmyslu a obchodu: „MPO se podílelo na rekonstrukci finančně i některými věcnými radami a hodláme v tom pokračovat.
První zájemci budou moci navštívit nově otevřenou Poštovní štolu už v této turistické sezóně.