Zhruba před sedmi lety vznikla ve Frýdku-Místku pracovní skupina, která se zabývala problematikou zřízení vlastního dopravního podniku města, a která přišla s názorem, že by vlastní dopravní podnik městu výrazně pomohl. Následovaly proto práce na analýze a na shánění odborných podkladů. Ty dokázaly, že dopravní podnik je jedna z nejlepších variant, která je pro město Frýdek-Místek vhodná.
Karel Deutscher (ČSSD), náměsek primátora města Frýdku-Místku: “Slibujeme si od toho, že budeme investovat do vlastního majetku. Doufáme, že právě i ten krok, kdy budeme mít trochu vliv na platy řidičů a na další věci, se nám může pozitivně vrátit.”
Aby mohl Frýdek-Místek zřídit vlastní dopravní podnik, je nyní nutné splnění několika zásadních podmínek. Tou nejdůležitěší podmínkou je, že dostane souhlas Moravskoslezského kraje s provozováním městské hromadné dopravy mimo území města i po roce 2018.
Karel Deutscher (ČSSD), náměstek primátora města Frýdku-Místku: “My ty podmínky máme specifikovány tak, že bychom to rádi provozovali ve stávajícím rozsahu dopravní obslužnosti a minimálně na deset let. V případě, že se dohodneme s krajem, že tyto garance dostaneme, že jsme schopni to provozovat deset let, potom má ten dopravní podnik smysl.”
V současné době probíhají také jednání se společností České dráhy o nabytí potřebných pozemků a připravuje se zadání zpracování materiálu, který by měl ověřit možnost přestavby stávajícího autobusového nádraží na správní a provozní budovu městského dopravního podniku.