Letos potřinácté v pořadí proběhl v ulicích města Frýdku-Místku pravidelný průzkum spokojenosti občanů s poskytovanými službami, které celoročně provádí pracovníci Technických služeb. Za účelem zjišťování spokojenosti či nespokojenosti procházeli ulicemi brigádníci, kteří se formou dotazníku ptali kolemjdoucích, jak je podle nich o vzhled a funkčnost města postaráno.
Mojmír Václav Kolář, brigádník: “Ptáme se, jak jsou měšťané spokojení s tím, co dělají Technické služby. V dotazníku je například otázka, která se týká stavu městského mobiliáře, což jsou autobusové zastávky, dětská hřiště nebo lavičky. Občané odpovídají, zda jsou se stavem zcela spokojeni, spokojeni, nespokojeni, zcela nespokojeni nebo nedovedu posoudit.”
Anketa, občané Frýdku-Místku: 1. “Ptali se mě na úklid Frýdku-Místku. Já si myslím, že by se to mělo zlepšit, aby to tu bylo čistší a hezčí. Spokojena jsem byla s vánočním osvětlením, to je hezké.” 2. “Vídávám je, jak čistí chodíky, jak se snaží udržovat čistotu ve městě, takže dobrý. Odpadky tady nevidím, takže je to v pořádku.”
Studenti se ptali lidí na celkem 13 otázek, které byly cíleny rovnoměrně na muže a ženy od 18 let a výše.
Jaromír Kohut, předseda představenstva TS F-M: “Otázky jsou zaměřeny do hlavních oblastí naší správy a údržby, to znamená do údržby veřejného osvětlení, správy a údržby místních komunikací, zeleně, městského mobiliáře, čistoty veřejných toalet, na úroveň pohřební služby a zimní údržby a čištění města.”
Na základě vyhodnocených výsledků Technické služby přistupují k opatřením, která následně vedou ke zlepšení problémových oblastí. Výsledky pomáhají také vedení města.
Karel Deutscher (ČSSD), náměstek primátora města Frýdku-Mísktu: “Důležitým výstupem z těchto dotazníků je třeba i to, jak se občané cítí v některých lokalitách. Někde mají pocit, že je málo osvětleno, takže se tam pak snažíme něco udělat s veřejným osvětlením. V některých lokalitách mají pocit, že je třeba více udržovat zeleň, někde se opakují výtky občanů, že je nedostatek parkovišť, což se snažíme řešit přidáváním parkovacích míst, a pak si občané někdy stěžují na odpady a jiné věci, takže my se pak snažíme reagovat a tu situaci zlepšit.”
Výsledky průzkumu budou známy do konce prázdnin. Jak Technické služby u občanů obstály vás budeme informovat.