První etapa obchvatu Frýdku-Místku měla být podle nedávných plánů hotová do konce letošního roku. Od ledna už se po ní mělo jezdit. Druhá etapa měla plán dostavby do poloviny příštího roku. Lidé ve městě se obchvatu nemůžou dočkat.
Anketa: 1.) "Ten Frýdek-Místek je neustále ucpaný. Nejen o víkendech, ale i ve všední den. Takže čím spíš ten obchvat bude, tak tím lépe." 2.) "Konečně už aby byl hotový. Nebo to je hrozné ten provoz tady přes ten most." 3.) "Já odsud nepocházím, ale pracuju tady a dlouho jim to trvá. Už to mělo být dávno hotové. To je stavba století asi."
Ředitelství silnic a dálnic už ale v aktuálních pravidelných informacích neuvádí měsíce dokončení, pouze rok 2022. V poslední době se totiž objevily informace, že se stavba protáhne.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "Rychlost výstavby obchvatu Frýdku-Místku ovlivnil koronavirus a svůj podíl má také krátkodobá nepřístupnost staveniště v oblasti řeky Ostravice. Věc je však stále řešena na úrovni mezi Ředitelstvím silnic a dálnic a dodavatelem stavby, kdy se obě strany snaží urychlit práce na důležité části obchvatu. Cílem jednání je především splnit původní termín hlavní trasy, až po část mimoúrovňového křížení se silnicí I/56."
Anketa: 4.) "Zdržuje to teďka, ale co se dá dělat." 5.) "Už aby to bylo, už je to trošku dlouho, nemyslíte?" – No prý se to má ještě protáhnout. – "No, tak to si děláte srandu. Já kolem toho jezdím a modlím se, ať už to spustí."
Stavbu ovlivnil nečekaný sesuv půdy. Navíc výrazně zdražil stavební materiál, kterého je také nedostatek. Stavbaři nedávno zkoušeli namíchat novou směs na povrch, ale tu ŘSD neuznalo, a tak se musela vybourat a položit znovu.
Jakub Míček, náměstek primátora Frýdku-Místku/ANO/: "Jednání s ŘSD neustále probíhají. Pro město Frýdek-Místek je samozřejmě důležité, aby stavba obou částí obchvatu byla dokončena v co nejkratší době. A aby byly negativní vlivy té stavby co nejmenší na občany města."
Aktuálně ŘSD uvedlo, že stavba prvního úseku probíhá podle harmonogramu. Nezastavily ji ani vytrvalé deště.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "Práce nadále pokračují při snaze o co nejmenší ovlivnění současné silniční dopravy. Stavební ruch je znát například u příjezdu od Příbora, kde přímo nad hlavami řidičů bezpečně vzniká mostní propojení ostravské dálnice D56 s budoucím obchvatem. Přelom srpna a září na úvodní části obchvatu probíhal ve znamení realizace obchvatu trativodu, násypů a propoustků. Do dalších dnů bylo mimo jiné provádět bednění, izolace, výztuže, armování i betonáže."
Tento týden bylo na první etapě naplánováno předpínání nosných konstrukcí, usazování kabelovodů a upravování zeleně. Také nátěry či sanace a montáž dalších částí protihlukových stěn. Nicméně stavební firmy už získaly čas na uvedení první etapy do provozu do září příštího roku.