7. Základní škola ve Frýdku-Místku patří k velmi dobře vybaveným a fungujícím školám ve městě. Přesto i sem zavítal primátor města, aby se skutečně přesvědčil, zda škola něco nepotřebuje.
Petr Korč, primátor Frýdku-Místku/NMFM/: "Dnes jsem se přijel na tuto školu, která patří k těm, které patří ke špičce ve Frýdku-Místku, podívat osobně poprvé. Jsou školy, ve kterých už jsem byl častěji, kde ta situace není tak pozitivně optimistická, jako zde."
Iveta Zechová, ředitelka 7. ZŠ Frýdek-Místek: "Byl očekáván, takže jsem moc ráda, že se přišel podívat, aby se seznámil tady s tím, jak to tady u nás chodí. A prošel si všechny učebny, takže jsem docela ráda."
Petr Korč, primátor Frýdku-Místku/NMFM/: "Člověk nikdy informace nezíská z těch tabulek, investičních záměrů a tak dále. Opravdu jsem si chtěl projít všechny školy ve městě, od půdy po sklep. Vidět vybavenost učeben, vidět zázemí v tělocvičnách, v jídelnách a tak dále. A pobavit se s každým jednotlivým ředitelem o tom, co ho osobně trápí. Co třeba, i když už sdělil někde v požadavcích na město, ale rád by řekl přímo primátorovi."
Současná ředitelka působí na škole od roku 2008, škola podle ní funguje velmi dobře také díky kolektivu všech zaměstnanců.
Iveta Zechová, ředitelka 7. ZŠ Frýdek-Místek: "To si myslím, že je nejvyšší deviza. Mám tady nadšence, takže to víc si přát pro školu. Je tady výborné sportovní zázemí. To jsme strašně rádi. Máme krásnou velkou tělocvičnu, která je opravdu využita, jsou využité obě dvě. Jsme vybavení, co se týče ICT, tak jsme vybavení taky komfortně, myslím, že až nadstandardně. A v podstatě jsme financovali všechno z Evropské unie."
Petr Korč, primátor Frýdku-Místku/NMFM/: "Dlouhodobým cílem je školy ve městě dostat na tu stejnou startovací úroveň, protože jak už jsem řekl, jsou školy, které jsou na tom lépe. Školy, které jsou na tom trošku hůř. Mají třeba jednu zastaralou tělocvičnu, nemají tam zázemí. Nejsou třeba v takové konektivitě, bezbariérově nejsou vybavené a tak dále. My bychom rádi poskytli tu startovací linii všem školám stejnou."
Velmi dobré vybavení ocenila škola především v covidové době.
Iveta Zechová, ředitelka 7. ZŠ Frýdek-Místek: "Každý den, když člověk přijde do práce, tak musí zjistit, kdo se mu vrátí do školy, protože my ty informace dopředu nemáme. Kdo se taky dostal do karantény z vyučujících a nastavujeme každý den novou organizaci. No a pokud se stane, že ve třídě je více jak jedna polovina žáků nepřítomna z jakýchkoliv důvodů, tak my začneme hybridní výuku. To znamená, že učitel učí třeba pět dětí ve třídě a zbývající je promítáno do domácnosti."
Město v současnosti připravuje žádost o evropské dotace v rámci projektu Frýdek-Místek ve 3D realitě, díky kterému by na IT vybavení škol mohlo získat přes 32 milionů korun.